Sängläge, Musikskola o curlingmamma

Idag blev det soff-sängläge.
Är superförkyld, så en binge näsdukar och Amelia har gjort mig sällskap.
Måste kanske ändå hitta på något att äta till kvällen.
Handlade på hemväg igår. Jag började 5.28 o slutade 15.08. Stannade som sagt på vägen o handlade så jag var inte hemma förrän vid 16.40. Visste ju att det var bättre att passa på en sådan dag då M. ändå var ledig. Plockade bara upp varorna o följde sen med Madde till dansen. Ville få mitt kvitto påskrivet. Lämnade ju in det på jobbet utan påskrift för det tänkte ju inte jag på att kolla, pinsamt. Nu är det ok så jag får väl vänta en månad på dessa pengar. När jag sen kom hem 18.15, hade jag varit uppe sen 03.45. Helt färdig, så det blev en tidig kväll för oss allihop.  

Linus har varit på musikskolan o testat Instrument idag. De fick dock inte testa Gitarr, som är hans favvo. Hoppas ni kollat in klippet på M´s sida. Hoppas vi kan få till det till hösten så att han kan få spela. (Hemmafru tankarna igen) När jag gick i skolan kom lärarna ut till skolan så vi kunde få spela o det gör de med vissa instrument men inte alla. Givetvis inte gitarr då utan vi måste skjutsa. Hur löser man detta? Hoppas att detta blir samtidigt med Maddes ridning som är på samma ort. Det vore det mest idealiska. Bara en dag i veckan man "måste" vara ledig. Eller ska barnen få avstå från sådana här grejer trots att de har talang? Bara för att man själv har en karriär?

---
En text med en himla massa V, bara för den tangenten inte vill funka på vår laptop, så ni vet om ett o annat fattas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0