Randigt o rutigt

Nej det är inte nyaste modet jag skriver om utan mitt nyputsade fönster.
Pappa har ju erbjudit sig att putsa dem, o jag ville vänta. Men då M. var ledig ville han få upp nya gardinstängerna. O jag vill inte sätta upp dem utan att ha putsat fönstren. Alltså var det till att försöka själv.

Tomteskur på svamp. Skrapa. O vänta. Sen bara torka bort överflödigt tomteskur med en mirakeltrasa. Så fick jag det beskrivet av pappa.
Tomteskur ett skurmedel som tar bort smutsen lr? För nu kommer M. o påstår att man måste tvätta fönstret utan detta medel först o då undrar jag med vad? Vatten, nej visst måste det till någon form av medel för att få bort skiten.... Ger snart upp o ställer tillbaka grejerna igen.
 En silikonskrapa som man måste hålla i precis rätt vinkel mot fönstret för att den ska ta med vattnet har jag till hjälp, kan det bero på denna?
Avskyr detta!!!! 
Varför hålla på en timma med varje fönster när pappa gör allihop på 20 min? Tur att det är fasta glas så det bara är två sidor i a f.
Nu har M. testat utsidan, bäst o se om han lyckas bättre, hoppas för då kan ju han få fortsätta. Finns säkert något annat jag kan göra så länge.
Lite blommor att duscha. Ska byta ut krukorna. Har just nu gult i köket. Men med nya panelgardiner i grått ska det bli zinkkrukor o rosa detaljer. Om det nu blir färdigt...
Var till L. o spanade in hennes nya kök igår när vi varit ut o gått. Gräddvita luckor, grått o svart kakel o brun/gräddvittapet med stora mönster. Läckrare äv vad det låter, men kanske inget jag skulle valt. Jag avskyr ju mina vita luckor som det är nu, vill helst ha ek. Just nu står nog det längst ner på önskelistan i a f. Orkar inte hålla på med att byta kök o vara utan ett tag. Så det får bli uppiffning med detaljer istället.
O så de fina randiga rutorna då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0