Promenad + schemaanalys

Lyckades skala potatisen innan jag gick.
L. hörde av sig o undrade om vi inte kunde gå en sväng. Så det blev ett par km i dag igen. Går ju lite lång tid mellan varven då jag jobbar så konstigt. Ett av våra tåg passerade men jag hann inte se vem som körde. Ingen som såg mig antar jag?!
Har djupanalyserat nya schemaförslagen.

Grunderna:

A.
*Två turer med spetsvändning
*Färre överliggningar
*Kortare nattvila
*Kopplad tur en gång på 12 v
*Inga ramturer på fast lista
*7-7 grupp

B
*Längre uppehåll
*Två överliggningar i Kac ist för en /natt
*Kopplad överliggning
*Ramturer

Enligt mig:
A
*Grupp 101 ser bäst ut
*8 veckors schema
*Missar en ridning 
*Missar 4 dans på
*Behöver ta bilen 4 ggr
*Behöver åka in o sova i Lp 4ggr
Om jag på detta kan få jobba 75% som jag är lovad kan det bli riktigt bra.

B
*Grupp 100 ser bäst ut
*12 veckorsschema
*Missar 4 ridning
*Missar 4 dans
*Behöver bilen 7 gånger
*Behöver åka in dagen innan 4 gånger

Genom att plocka bort de turer som sabbar dans o ridning, kan även detta schema funka.
Vi får välja, men majoriteten beslutar vilket av förslagen det blir.
Verkstadskörning ligger på turerna så det blir någon dag i Nässjö o i Motala. Lite kul, annars hade det nog blivit enformigt.
Jag har bara kollat om det är tekniskt möjligt att åka pendeltåg och inte tagit hänsyn till rimlighet.
Dvs på vissa turer kommer det att bli bil i a f då man annars får vänta på tok förlänge att få börja eller efter man har slutat.


Kommentarer
Postat av: Oskar

Hej.

Trevligt att du är tillbaka.
Intressant schema.
Får man fråga vilket bolag det är?
Du kan ju alltid maila om du inte vill offentliggöra det.

Ha det bra!

2008-03-05 @ 21:14:41
Postat av: C

Hej, O. Mejlar imorgon från jobbet!

2008-03-05 @ 21:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0