Påskdagen

Då vi kollat färdigt på filmen igår o det blev sent, så blev det sovmorgon igen. Linus var dock uppe före oss, han inledde dagen med att spela gitarr.
Min mobil pep att batteriet var dåligt, konstaterade att jag nog borde ladda den men jag skulle ju inte jobba förrän fredag så det var ju ingen panik. Minuten efter ringer den. Transportledningen. Kollega vars fru ska ha barn o vattnet hade gått. Så de undrade om jag kunde tänka mig att ta en x-tra tur till Göteborg samma kväll. Visst. $$$$$$$ pengar ger det ju massor, en sådan tur. Fullt betalt i 13 timmar, passresa till Göteborg, 5 timmars arbete o taxi tillbaka till Nässjö. Övertid. Men inte storhelg OB då väl? Skulle ändå gissa på ca 3000kr efter skatt.  Inget jag tackar nej till.

Bara att min mobil dog mitt i samtalet. Ringde upp o redde ut detaljerna.

Hade ju sen tidigare bestämt att vi skulle till min mormor på lunch denna dag. Så vi fick hasta iväg dit först.

Sorterade gamla tidningsurklipp i väntan på lillebror med familj. Mormor skulle vara snäll o klistra in dem i mitt album för tidningsurklipp. Kollade på vad jag hade sedan tidigare. Hittade en massa som jag faktiskt inte har en aning om idag vilka de är. Oj, pinsamt. Visst har jag gått många skolor o utbildningar men att glömma folk så där, brukar inte vara min grej.

Fick vildsvinsstek till lunch. Hemgjorda maränger, grädde o glass till efterrätt.

Fick näsblod då jag nös pga av katten hos mormor. Fikade och åkte hem vid 16 tiden.

Hann få näsblod ytterligare en gång hemma. Bytte kläder o åkte till jobbet, då blev det bättre.

Har nu tagit mig till Göteborg med ett byte i Falköping. O taxi till Sävenäs. På tåget kom jag på att jag skulle leta efter koden in hit. Hitta den naturligtvis inte. Sorterade nog ut alla papper för någon vecka sen o tänkte att någon mer Göteborgstur har jag ju inte.  Hade turen att det fanns någon här som kunde släppa in mig. Så nu går jag inte här ifrån förrän jag börjar.  DVS runt 1tiden ska jag leta reda på ett lok o dra mig mot Kville o hämta oljevagnarna.   



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0