Påskafton

Hade inga som helst planer för dagen. Ville bara ta det lugnt o göra ingenting. Hade ju golven kvar att skura hemma. Kom på att byagården skulle städas också, då jag ska ha folk där på Måndag. Nu uppe i 15 anmälda!
M. började med Linus rum, ommöblering stod på schemat, med detta följde en storstädning. Jag drog ner o trodde jag skulle kunna städa av byagården på någon timma. Dammsugning + toaletter var avklarat när sms:et hemifrån kom att det var mat, två timmar senare. Åkte tillbaka o torkade golv + väggar+ bord + stolar och annat löst, ytterligare två timmar gick åt. Nu börjar det likna något, kan då skrubba lika mycket till om man skulle vilja. Ingen som har städat där alls sedan vi hyrde nyåret. Cola o annat har runnit utmed väggarna, godispapper o klubbpinnar överallt. Vilken svinstia. När jag var aktiv o ansvarig, städade vi av det värsta efter varje gång, men då alla har tappat sugen blir det inget av med det.
När jag kom hem, skulle vi fixa kvällsmat. M. fick i uppdrag att fixa griljeringen på skinkan, jag tog hand om äggvitorna o gjorde en marängtårta med vispgrädde o chokladsås till efterrätt. Dukade upp o slog oss ned vid TV´n. Barnen o jag såg Kanalkampen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0