Möte + nytt schema

Tog oss en sovmorgon idag igen. Har blivit många sådana på sista tiden.
Frukost i sängen till Nyhetsmorgon. Jag var uppe o fixade lite till barnen o kokade kaffe, sen blev vi kvar till 10.30.
Landade på badrumsgolvet när jag klev upp. Fixade naglar, gjorde ansiktsmask o hårinpackning.
Madde hade långtråkigt o ville hitta på något. M. hade köpsug i sin tarm. Jag bokade dem en lekdejt istället me Emil. Själv skulle jag ju sitta på möte hela eftermiddagen. Med Byalaget. Inför årsmötet nästnästa söndag. Just för tillfället är jag tack o lov bara suppleant, har tidigare varit ordförande. Nya stolar till lokalen diskuterades åter. Kontorsdator mm. Lite upprepning från senaste, trots att pengar finns o beslut är taget. Har ju endel hyresintäkter, som givetvis ska gå tillbaka till verksamheten. Ansökan om stipendie var skriven o skall skickas snarast. Hoppas vi kan få lite x-tra till rumsavdelare o ljudisolering, gardiner o sånt. Ett tv-spel står väl oxå på önskelistan till Ungdomsgården.
Även föräldrarnas dåliga intresse för verksamheten avhandlades. Om alla barn hade en förälder som ställde upp en gång, skulle var o en bara behöva närvara en gång per år. Men som det är nu är vi fyra som turas om o är där alltid.
När mötet var avslutat, ringde jag o kolla om det var ok om jag köpte med mig pizza o kom ut. Så det fick bli kvällsmaten. En familjekebab + en capricciosa. Delat på oss 4, M + A-L +E o A-L´s lillasyster I.
De hade jobbat i trädgården allihop. Mor o far hade oxå varit med o hjälpt till.
I skulle mocka o ge hästarna mat, så jag tyckte gott att Madde kunde passa på o följa med. Mogge o hon gick med o fick slita hårt.
Jag stannade o lade Emil. Märta åt. M+ Linus åkte i förväg o fixade duschen.
Nu har även Madde klarat av sin dusch. Sitter vid sin dator i sängen o spelar. Linus o M sover sedan länge.
Jag som är nyhetstokig ska se dessa kl 22 o sen ska väl även jag försöka sova.

Jobbar 17-06 I morgon. Har dock lovat mormor att hjälpa henne o handla i morgon, lite beroende på väglag. Är det snö lär hon ringa o ge mig notan så jag får handla o åka till henne med varorna.
Tisdag ridning o UG o sen jobb 21.30-04
Onsdag sover.
Torsdag jobb 7.45-15.50 om ingen vänlig själ vill byta. Sen är jag ledig hela påsken o lovet till 1/4.
Fredag blir det nog 38-års kalas hos en kusin.
Söndag är vi bjudna till mormor.
Måndag Ljuspart 19.00
Nya schemat för april såg riktigt bra ut. 100 timmar totalt!
4 Hallsberg
3 Stockholm
2 Malmö
Totalt 9 gånger att åka till jobbet. Kommer väl någon i början av maj oxå. Sen är det slut!

Nyheterna var det ju, ajaj. 1/2 öga bara. Bäst att sova.
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0