Ljusparty

Sandra fick vänta på mig i 10 minuter för som vanligt var jag sen. Tinade bullar o banankaka o startade kaffebryggaren medan hon plockade upp ljusen. Tände lite vanliga ljus också, Sandra eldade jordgubbrabarber votivljus.Elegans votivljushållare på fot, kvintett De doftar så otroligt gott, men det får inte bli för mycket.

Började trilla in gäster vid 18.50. Hade totalt 15 anmälda, 8 behagade dyka upp. Undra vad som hände med resten? Detta var S. första demo av ljus, så hon var nog lika glad ändå i o f s.
Hade ett lotteri 25 kr per lott, fick välja ett nr o så drog vi en vinnare som fick handla för totalsumman. Grannen vann.
Vi shoppade för totalt 1300 kr så det blev 15% för mig att handla för. Valde bara votivljus denna gång.
Honungsmelon och fresh home Mandarin & Basilika.
Fikade o beställde även kryddor från alpnaering. Kom upp i 1300 där oxå, var ett par stycken att dela på detta dock. Jag behövde peppar o vitlök, mamma o jag ska dela bearnaisåsen för att testa. Även löksoppa delar vi, så bra att göra köttbullar på o ta lite i köttförsås o annat så det smakar men inte märks att man har i.
Fick hjälp av faster med disken. Blev en hel termos med kaffe över, så det blev nattfika med M. när jag kom hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0