Köplusten

Trodde ju då köplusten skulle gå ur rätt så snart .
Service på bilen 10600 kr
Ullared ca 7500 kr
Sängar 7000kr

Men ändå var vi tvugna att ha mat. Det var eko i kylen i morse då jag jobbade igår.

Började 9 i måndags o for till Skövde. Sprang en sväng på stan där. Vidare mot Göteborg. Pratade med en klasskompis på väg ner, hon var på väg till Nässjö, lite komiskt. Vi hann ändå att ses som hastigast då hon kom med taxi till Sävenäs samtidigt som jag inväntade min taxi in till stan. Hon hade åkt pass tillbaka då tåget hon skull ha kört hade blivit inställt. Väl på Hotellet hängde jag bara av mig väskan o gav mig ut på jakt efter föda. Det blev en pastasallad + en liten hamburgare från MC D. Kollade ett tag på TV men var nog rätt slut då jag somnade ifrån CSI. Började jobba vid ett tiden igen. Hade turen igen att slippa Nässjövagnarna o hade bara oljan till Jönköping. Kort o bra att bromsa o inget krångel i Jönköping. Så jag blev tidig. Men då jag kom till Nässjö landade jag på en stol o orkade knappt resa på mig, kl var ca 6.50, satt kvar till 7.20.
Hade någon yppat ett ord om att barnen var ensamna hemma o behövde skjuts till skolan kanske jag hade tagit mig i kragen och åkt hem, men helt ovetandes om detta, så blev det som det blev. Var hemma vid 8.20. Brev från nya jobbet med schemaförslag var kommet så jag var bara tvungen att glo igenom dessa.
Ser riktigt bra ut vid första anblicken, ska analysera mer sen.
Sov 10-14, då Madde kom. Dags för ridning även denna tisdag. Önskar att de inte hade delat på tjejerna utan vi hade varit fler härifrån i samma grupp, det är ett himla farande. Hem o hämtade Linus o skjutsade honom till Ungdomsgården, Cilla var själv när jag kom så jag stannade tills det dök upp några andra föräldrar sen smet jag.
Duschen o så iväg igen. Kvällen bjöd på Ljusparty. 

Jordgubbsrabarber TeljusJordgubbsrabarber Teljus

 Blev ett sånt här set + lite x-tra teljus i olika dofter. Doftar gudomligt.

När jag kom hem vid 21.30 sov M. medan barnen var uppe. Slocknade nog rätt snart vi oxå.

Idag har jag då varit på City Gross i ett försök att få lite mat med hem. Frysen o kylen ekade ju som sagt.
Nu är det påfyllt. Ett par maskiner tvätt har det oxå blivit, låg lixom lite efter.
Ska nog ta o skala lite potatis snart. Maten bör ju stå klar vid 18.30 då M. kommer.
Dansar vid 19 och idag skulle visst mamma/barn gruppen öva sitt oxå, så Madde ska oxå med.
Maddes kompis ringde för en stund sen o undrade om de kunde vara i eftermiddag. Visst, gör inte mig något. Hon ska med till dansen hon oxå, bara att det innebär ju att hon oxå måste ha mat. Åh. Är dessutom ett tag sen hon ringde men som vanligt dröjer det innan hon dyker upp, så Madde hinner gå mig på nerverna. Denna väntan på denna tjej. Otroligt.
Är jag ikapp nu med bloggandet ja jag tror det. Blir ju inte så detaljrikt när man väntar så här länge. Ska försöka bättra mig.
Jobbar imorgon igen 11-01, fre21.30-04.40, sön 14-23.30, blev erbjuden att köra posttåg igår x-tra tur. Men tackade Nej då jag ville gå på detta Ljusparty o behövde ett brejk.
Vår psf har ju kommit på att eftersom jag ska sluta kan ju jag fylla mitt Övertidskonto innan sommaren det gör ju inget. De andra måste han ju spara på så han har personal i sommar. Men jag tycker att 70arbetstimmar i mars är rätt så lagom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0