Glömde nästan

M kom hem redan vid 15 tiden igår. Slappade en stund. När jag av en händelse kollade till på klockan var den 15.15 o jag kom på att Madde skulle på ridningen. Hade totalt glömt av detta. Så då blev det fart på oss. Brukar försöka komma iväg vid 15.30 för att hinna ryckta o kratsa hovar o sånt ordentligt. Kom i a f iväg i tid, stressade som tokar. Våfflorna fick vänta. Jolly var inte så skitig men fällde en himla massa så vi hade hästhår överallt. Gissa om jag nös fint. Brukar inte göra det alls i stallet annars, det brukar funka där annars. De hade hoppvecka så vi fick bygga hinder innan lektionen. Lektionen flöt på bra, de var en mindre så de han hoppa mycket mer än vanligt. När de skrittadeav fick en av hästarna fnatt, blev nog skrämd, flög iväg genom ridhuset o drog med två av de andra av bara farten. Lite kalabalik uppstod.  Alla tre tjejerna satt kvar. Ingen av dem av ramlat av alls än.
När vi kom hem blev det våffeldags.

Idag har vi inte kommit någonstans heller. Madde har bestämt med Ellen, de ska gå och möta varann nu. Linus har skrivit sin önskelista till Födelsedagen på datorn. Jag orkar som vanligt inte ta mig för något. M. kommer nog vid 16-17 tiden då han är på möte. Madde o jag dansar ikväll. 19-20.30.

Skulle ju in till nya jobbet o prova uniformen, fick mejl av psf att ingen av dem var på plats tors-fre så det får väl bli i nästa vecka. Tisdag när barnen går till två är ju en bra dag. 
Fick bekräftat att lönen inte bli det utlovade, vad gör man nu då. Har sagt upp mig och skrivit på o så sänker de, får man göra så här??? 
Jo, jag vet att det är mer än tidigare i a f + fler lediga dagar+ närmare till jobbet.  Men blir ju tokarg ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0