Allvarligt

Var det någon som verkligen trodde jag skulle få sova imorse?

M. skulle ju börja tidigt o väckte mig alltså efter ca 4 timmars sömn. Undrade om jag kunde ställa något larm. Men hallå hur svårt är det att ställa sitt eget o sen ringa hem o väcka oss vid 7 istället om man nu inte hittar min mobil.
Men nej då, halvsov fram till 7 o väckte sen barnen. Linus skulle på Utflykt så det blev till att fixa matsäck. Packa väskor. Fixa sista biten av läsläxan som inte blivit gjord dagen innan...
Sist skjutsa barnen den km de har till skolan, som när man tar bilen blir två, då vi måste fara runt hela samhället.

Klarvaken! Gjorde mig några mackor o kröp ner i sängen igen, med värmekaffe. Snurrade o snurrade. Kom på att jag skulle virusscanna våra datorer då det var ett himla liv om detta på dansen i onsdags. De andra hade fått virus påstod de. O visst om man kollar efter varje scaning så ser det säkert så ut. Men allt är väl eg inte angrepp och har man bara ett bra program brukar det ju lösa sig. Men det skadar väl inte att kolla då och då. Tjejerna sitter ju på msn o skickar grejer så visst kommer det säkert med ett och annat.

Hittade tre spyware i laptopen, fyra i den gamla burken, nu scanar jag Maddes laptop. Har hittills hittat ett i hennes, trackingcockie hette det, så nu är den oxå borta. Att det kan vara så intressant att se vad andra gör på sina datorer kan inte fatta. Jo lösenord till bankkonto kan jag förstå.. om det finns något att hämta. Men till facebook o msn? 
Ardamax är ett program som loggar all aktivitet som sker på datorn, alla tangentryckningar, det var detta som fanns i vår dator. Den skickar sen informationen vidare till en e-mail, till den som begärt att få informationen.  
Nu skulle jag nog snart behöva sova en stund till. Killarna gick just ut o det blev lugnt, tidigare har det spelat elgitarr.
Blir en sväng till Hallsberg i kväll igen, ovanligt va?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0