Singstar

Helgen har väl varit ungefär som förväntat.
Packade klart o drog till mor & far i Lördags. Dumpade Linus o lite packning. Upp till faster med en hög packning. Iväg o lämnade in bilen. Blev upplockad på vägen av lillebror. Smörgåstårta. Hann att prata med 1/2 släkten.
Fick skjuts hem till mor&far igen av kusin, bytte skor.
Pendeln till Lp. Träffade en av våra tågvärdar. Tog med henne på fest. Var hos Å innan. Hon hade samlat ihop ett gäng o de hade partat en timma när jag o F + H.O kom. Så vi var ju tvugna att supa ikapp. Körde presentationsrundor ett par stycken, då det var många nya namn.
Förflyttade oss mot jobbet starx efter 16. Champagne o tal. Smörgåstårta igen.
Sedan var det ju fotbollsdags. H.O i jag ville inte se fotbollen så vi bänkade oss i solen. Fick sällskap av fler som inte ville se.
Tårta o kaffe.
Några var iväg o hämtade ett PS2 o Singstar. Det första jag sa var håll mig borta från det där. Jag vet att jag inte kan sjunga men det är ju så himla kul.
Var kvar ute länge, medan de andra sjöng. Vinboxarna började tömmas o ölen sina.
Då det blev kyligare kröp vi sedan in allt fler. O visst blev det så. Även jag sjöng, hade ju lovat att jag inte skulle, men vettet for ur som vanligt.
Folk började röra på sig vid 12-snåret. De som skulle ut drog vidare. Själv tog jag pendeln hemåt. Att följa med ut hade varit kul, men visste ju att jag var tvungen att åka hem, då jag skulle upp o jobba.
Träffade folk jag kände igen på pendeln, de skulle till Vattenhålet så jag hängde på. Konstaterade att vi nog setts någon gån runt 90-92, då vi ingick i samma gäng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0