Rast

Igår blev det då två svängar Västervik men en massa rast mellan. Fördelen med nya jobbet är dock att dessa är full betalda. Man går inte på stan o drar o inte har betalt.
En timma i Västervik vid lunch tiden. Tog oss varsin glass, jag o tågvärden.
Allt gick bra första varvet.
Lite sena pga mötande tåg, en det var allt.
Väl i Linköping var vi 3 minuter sena, så nästa blev sent ut. Ett som var sent från Kalmar fick stå o vänta, för att inte sika detta mer. Så jag som skulle vara behjälplig vid undan växling av detta, fick stå o vänta, min rast tickade som vanligt iväg.
Mitt tåg fick stå kvar vid plattform, så jag slapp ju den manövern i a f.
Hann äta, sen var det dags att gå ut o slå igång maskinerna igen.
Invänta, mötande tåg 5 min.
Lunade på bra neråt, när multfel började blinka. Möte igen, som var sent. Gick o kollade vad som var problemet. Hittade inget.
Fortsatte till Vk o bytte ända. Ingen indikering. Ok varm då? Nej då skulle det gå upp på tomgångsvarv. Kom inte på någon lösning. Ställde av o tog rast.
När vi kom tillbaka från sista promenaden runk Västervik o startade upp, kom indikeringen.
Kylvatten nivå låg. AHA. Vad gör man nu. Vattenkanna pratade någon om, var finns den?
Det första jag kom på var att det stod gammalt SJ tetrapak atten i Kylen som ingen vågade dricka ifall de skulle vara preparerade med något. Dessa tog vi. Förslog föga... Vad göra nu??
Termosen, tevattnet? Kan vi ta det? Jo, då det funkade. Bad Tågvärden hämta ytterligare en. På vissa Y1:or finns det slang från färskvattentanken att fylla på med, men inte på 1310. Fortsatte däremot fylla från kan med mina tetror.
Haha 2dl  taget.
En termos till kom o jag kunde starta i a f  o få upp luften. 7 min till avg. Bad om en termos till i fall att vi behövde mer under resans gång. Då jag ju kollat detta under dagen ett par gånger o det inte fattats då, borde det läcka ut någonstans?
Kom iväg 1 min sent. Tretågs möte gjorde oss sena. Var 10 min sen in till Linköping. 2 resenärer.
Växlade undan o ställde av, kollade vatten nivån igen. TOMT!
Fyllde på för att se om det läckde, det gjorde det. Skrev ett meddelande till den som kom på morgonen. Ringde in felet.
Ska bli intressant o se om de löst detta på morgonen.
Idag blir det Kalmar.
Jobbar 12.20-20.20
20 minuters vändning bara.
Imorgon är jag LEDIG!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0