natt i Hultsfred

Åkte o jobbade vid 19:20 i fredags. Turen gick till Hultsfred. Sov på Hulingen. Kom dit vid 23.
Lördagen bjöd på hem resa kl 07. Allt flöt på jätte bra.
Rast en timma i Linkeboda. Hann till Maxi för att köpa oss en sallad till lunch.
Iväg nästan i tid, om bara inte en resenär kommit springande i trappan när jag just stängt dörrarna. Snäll som jag är öppnade jag ju givetvis.
I Rimforsa var det marknad o fullt med folk överallt. Hade kör igenom men då jag mött ett tåg tidigare, anade jag att jag hade ett k-möte. Ringde o ringde o ringde. Gav tillslut upp o åkte. Helt fel jag vet. Tänkte att de får väl hänga mig då.
Efter 10 min fick jag svar. Fel på telefonsystemet. Det tåg jag mött hade stått ett tag i Bjärka så det var inget k- möte och jag blev inte hängd. Men hur ska jag veta detta. Ok jag hade ju signal ut.
Tappade ett par minuter o fick som vanligt jaga. De obligatoriska 4 är i a f borta. Då man höjt hastigheten över bron från 10 till 40 km/h, sträckan efter från 40 till 70 km/h. Gör ju livet betydligt enklare.
Var nog bara 2 min sen i Kalmar.  Bytte ände. 20 min rast. Hjälptes åt att plockastäda tåget. Åt sallad på stående fot. Hemåt i tid. Fick hjälp i Berga, av D.S. som vi mötte med elev A.H. Var i tid hela vägen till Kisa o t.o.m. en minut tidig. Tji fick vi, för mötet var 10 min sent. Detta är ju dömt att misslyckas.
Stannade på Rimforsa brygga o plockade upp en hög folk från marknaden. Tiden tickar fort iväg.
Balisfel!!!
Åh, fattades bara detta. På radioblocken om man tappar F:et. Innebär detta att man måste stanna o starta om ATC´n för att få den fasta gröna lampan. Atc´n fastnade givetvis som vanligt i uppstarten, ner i 0 hämta upp igen logga in i förarbordet, TC.
Helt plötsligt är man 20 min sen o får stå kvar på möte i Bjärka.
Slutade alltså 20 min sen. Växlade in  på spår 6 avställning o pappersarbete.
Vägen förbi mor& far o dumpade deras partytält. Det hade hamnat i min bil helt plötsligt. Det skulle ju vara kvar hos lillebror, vi åkte dessutom i den andra bilen.  Jag skulle ju lämnat bilen på Volvo, nu gick ju inte det då jag hade tält i bilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0