Motala? Nässjö!

Igår skulle ju min tur börja med en bussresa mellan Linköping o Motala för att hämta en Y2:a, eller två t o m från början.
turen skulle även sluta med en bussresa åt andra hållet. Eftersom jag har närmare till Motala än Linköping, tyckte jag att det var smart att ta bilen direkt istället o tjäna en halvtimma på eftermiddagen o en timma på kvällen.
Kom till Motala i god tid, rekade. Plockade sedan upp grabbarna som kom med bussen. 
Letade upp grinden.
Stängt!
Vad i hela?
Började på första telefon nr på listan- Fax
Nästa- Semester besked.
Nästa- Någon svarade o meddelade att han just var på semester o hade nr till nästa i mobilen o inte kunde ge mig det medan vi pratade...
Han skulle ringa någon som kunde släppa in oss. 
Väl inne fick jag besked o att vi slapp multa. Ett av fordonen skulle stå kvar. Då skulle vi inte behöv åka tillbaka med något annat på kvällen heller. Shit o jag som tog bilen!
Satte fart o puttrade iväg.
Väl i Linköping skulle detta fordon gå direkt. Telefon fattades i en hytt. Telefon jakt inleddes.  H. hade haft problem med ett annat fordon, ATC fel. Gjort ett antal försök att komma iväg både med o utan resenärer stackarn, hennes första egna på Y1. Blev ombedd att köra det till verkstad i Nässjö utan ATC, bara att hon inte hade linjekännedom. Vilket jag hade.
Så i en hast bestämdes att jag skulle fixa detta.
Sprang iväg för att fixa tillstånd att köra utan ATC o ett tågläge. Undertiden hann nästa tåg komma in, som jag skulle ha bytt av insåg jag senare. Vi hjälpte i a f föraren att lägga växlar.
H fick lov att flytta undan trasan, då det blev ivägen. Hamnade långt ut på uppställningsbangården.
Nästa tåg kom in i samma ögonblick som jag fick klart med alla papper. Bad pojkarna som skulle åkt med mig att vara behjälpliga vid växling då vi gjort detta ett antal gånger vid detta lag o de är färdiga förare, borde de ju fixa detta.
Grejen var ju bara att vi skulle ha bytt av så att den föraren fick rast medan jag växlade o klargjorde nästa åt henne.
Det hände lite förmycket runt mig vid detta lag så jag hade inte en tanke på detta.
Fick skjuts upp till Bangården bytte av H. Hon fick åka ner o ta över det jag skulle ha gjort, dvs ställa av Y2:an som vi växlade in först o så klargöra nästa. Jag puttrade iväg mot Nässjö utan ATC. Till att börja med funkade inte hastighetsmätaren heller. Lite skumt. Helspänn hela vägen. Vilken huvudvärk jag hade när jag kom ner.
Lurade lite på hur jag skulle ta mig hem...
Ett alt var att de skulle fixa det fordon jag kom ner med på en timma o så ta med det tillbaka. Växlade upp mig till verkstaden direkt. Spanade efter någon som kunde hjälpa mig. TOMT. Ringde trafik-kontoret. Inget besked.
Tillslut så ansåg vi att det inte var någon idé att vänta. Så jag ställde av o rörde mig mot x:et.
Hade tur att det var sent. Sjönk ner i 1:a klass o försökte vila. Huvudet trodde jag skulle sprängas i bitar vid det här laget.
Byte till buss i Linköping o vidare mot bilen i Motala. Jag som hade hoppats på att slippa den biten.
Landade i Motala samma tid som min tur slutade. Ett godståg passerade samtidigt, hade alltså inte hjälpt att liftat heller.
Brummade hemmåt i natten med ett litet stopp hos mor & far mitt i natten för att plocka upp ett party tält. Det spöregnade o jag var trött o hade huvudvärk, party var nog det sista jag tänkte på just då.
Tylenol Pm o så sängen bums.  Klockan hade hunnit bli 00.00
Väcktes av telefonen vid 09.30 imorse. Bäst att jag oxå sätter fart nu så vi kommer iväg.

Kommentarer
Postat av: Joakim

Hmmm, strulande hastighetsmätare på Y1, kan det möjligen vara 1310?

2008-06-20 @ 22:45:51
URL: http://www.ewenson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0