Midsommar i Solvik

Kom tilslut iväg till Solvik igår med husvagn o allt.
Partytält o stolar o bord var på plats.
Återstod att duka.
Började med duken- den fick tejpas fast.
Tallrikar o glas likaså.
Trodde vi skulle blåsa bort.
Varje gång vi satte oss för att äta kom det en regnskur.
Flyttade in bordet vi dukat maten på under tak. Vi gjorde precis som på reklam filmen in - ut.
Vi hade buffé, då vi var 18 st till lunch o 19 till kvällen. Nubbe med tillhörande sång. Linus kompade till snapsvisorna. Tipspromenad med frågor av Madde.
Lite kubbspel hanns med mellan skurarna o dans kring midsommarstången likaså.
Linus kompade oss även till Smågrodorna mm. Glass o jordgubbar till kaffet blev det.
Grillade till kvällen. Jag tog Emil med o lade honom. Mats tog Edwin, han somnade. Jag gick ner till tjejerna i vardagsrummet. Några fortsatte ute, några i källaren. När sedan Mats kom ner efter en timma, märkte han skillnad. Något hade hänt o festen var i full gång.
 Livat värre blev det o vi höll igång till kl 03. Linus gav upp vid 02 Madde höll ut ihop med oss.
Hon var ändå den som var först upp imorse vid 09. Jag o Linus tittade upp men somnade snart om igen.
Grabbarna kom o knackade på rutan o väckte M. så han gick ut till dem o hjälpte till att städa upp.
Hua så där såg ut. Jag vände mig om och sov vidare.
Jag o Stockholmarna var sist upp till frukost. Jönköpingsborna var på språng hemåt redan när jag kom upp. Växjöborna strax där efter. Hann med Linus tipsrunda bara. Vi andra segade oss kvar hela dagen.
Långpromenad för att söva barnen vid 13-15. Lunch därefter, rester.
Kaffe o ett par avsnitt av vänner, innan vi orkade resa oss och bege oss hemåt.
En tvättmaskin o diskmaskin på G. Har sett på SATC the movie under tiden.
Strax läggdags igen, så kanske man har någon kraft att göra någon nytta imorgon. Har ju inte blivit så hittills i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0