Lokförar + Lärarbrist?

Dagen började kl 06.00. Morgonbestyr o iväg vid 07.40. Pendeln in. Pratade med en Ky7:a + en ky1:a.
Ner til hus 30 för att invänta handledare.. som hade tagit nästa pendel. Jag vågade ju inte chansa på detta med bara 7 min tillgodo, då jag hade en annan handledare idag. Undertiden jag väntade hade jag kollat sifo vilket fordon vi skulle ha och hittat en Tågvärd. Hon hade elever, som oxå dök upp medan vi väntade.
Ut o klargjorde o startade upp det som var kvar.. tror jag har grepp om testet nu, har gjort det fyra gånger idag så nu ska det väl sitta. Bara jag får göra det i min takt.

Mötet sent så vi kom sent iväg ca -10. Jagade o var väl inte så sen i slutändan.
Allt flöt på förvånansvärt bra, ja förutom ATC-fel i Hjulsbro då.
Hade sallad av resterna från helgen med mig, så jag satt kvar på tåget. Startade upp när det var dags. De andra kom tillbaka strax därefter. Glass på pressbyrån hanns med.
Var i tid i stort sett hela vägen till Rf, vad gjorde du H.O?? (Jag vet, nedsättningen)
Okej en generator ville inte vara med på hemväg. Någon gång hoppade även en automatväxel ur, men kom igång strax därefter igen. Så detta räknar jag inte längre.
Inga varma motorer inget krångel alltså...

Hann med pendeln 18.10. Träffade på syssling på plattformen så vi pratade till han klev av i Mantorp.
Hem.
M tvättade Renaulten o fixade lite, så jag kan ta den till Lp imorgon för att visa upp.
Hade ett bud på den på mejlen faktiskt, så vi får väl se vad morgondagen har att ge.

Pengar till blommor till Maddes lärare, måste fixas imorgon.
Många turer där, 3orna skulle ge en o 4orna den andre.. hur konstigt blir inte det?
Nu får båda lärarna av båda klasserna.
De går ju i en 3-4:a.
En lärare kommer nog att följa med fyrorna upp till femman nästa år som det ryktades idag.


Kommentarer
Postat av: Emelinda's blogg

Inte fått schemat för juli ännu, men såg en skymt av det förrut o där så det ut som om jag bara var ledig 4 dagar på hela månaden så där är det tight. När är Skänninge marken? Kanske kan komma då o ta med den :)

2008-06-09 @ 21:08:40
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Emelinda's blogg

Attans då, ja då vete tusan. Får se senare när jag fått schemat då.

2008-06-10 @ 05:21:41
URL: http://emelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0