Ledig dag

Idag skulle ju bli en lugn dag. Min helgledighet då jag jobbat 8 dagar i sträck.
Började dagen vid 7.30. En tvättmaskin o diskmaskinen igång. Ringde o ombokade tandläkare åt Linus o Röntgen åt Madde, allt får bli fre 13/6 då jag är ledig!
Linus ringde o hade glömt läxböckerna hemma så fick sätta mig i bilen o fräsa bort med dessa.
Kom samtidigt som 6:orna skulle ge sig iväg på sin lägerresa. Blev instängd bland cyklar o bil + släp. Stod kvar o glodde på dessa o drömde lite tillbaka, vi gjorde ju samma grej i 6:an. Cyklade till Malexander.  

Lite uppdateringar av mejl o blogg.
Hängde tvätten ute. Tog posthögen med ut. Satt i solen o gick igenom allt jag missat då jag har haft fullt upp.
Hann tom en bit i Amelia.
Ny tvätt. Slängde även ur sängkläderna ur sängarna medan det gick att hänga ute.
Ringde mormor o grattade på födelsedagen  o pratade bort en stund.
När barnen kom, började vi med picnicpackning. Bestämde oss för pannkakor.
Stekte dessa, medan jag plockade ur diskmaskinen.
Iväg med Madde till ridningen. Sista för terminen.
Hemma 17.20. Skulle vara i Granforsen 18.00. Madde o jag skulle båda in i duschen.
Ny tvättmaskin igen. Hängde ut uniformsshortsen som just kom ur masinen.
Packade i det sista, skickade Madde till husvagnen efter tallrikar. Drog 17.45.
Pratade med folk. Barnen gick tipspromenad.
Fikade. Jag o Carro o Molly, trodde vi satte oss i solen men den försvann rätt fort bakom träden.
Barnen spelade boll, medan vi chattrade en stund.
Hemma vid 20.00.
Strukit det mesta av det jag tvättat under dagen.
Nu ska sängen bäddas, sen ska jag stupa där i. Min "lediga" dag. Känns helt plötsligt inte så ledig längre.

Imorgon blir det Vk o Vib.
9.29-20.08

M. ska till Lp, får se om vi kan samordna. Han ska vara där 9 o ha med folk. Så jag får väl ta pendeln o betala...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0