Kalmar

Hann dumpa Madde hos kompis på förmiddagen.
Kusin Elisabeth mezzade o var på väg till pojkvännen o undrade om det var jag som körde 13.13 fr Lp. Vilket det ju var. Hon åkte med till Vimseby.
Flöt på skapligt, ett sent möte + de obl. 4 gjorde att vi drogs med en försening nästan hela vägen. Plockade dock lite här o var. Så exakt 16.22 landade vi i Kalmar.
Vände, tog oss 5 minuters paus.
Hemåt i tid. Tappade 10 min i Vib pga sent möte igen. Jaga jaga, hade resenärer till x:et som vanligt.

Märkte att någon stod bakom ryggen på mig o spanade, då jag hade öppet in till 1:a kl. Shit va rädd jag blev först. Sa nog inget utan bara vände mig om o fortsatte köra. När Tågvärden kommer in o viskar namnet på den jag just blev rädd för.
Aha, då vi blev stående i Vib passade jag på att hälsa o prata lite med honom. Han hade nog liksom jag kört lite för fort o där av tågresan. Minns nog att det stått i någon tidning när han sa det.
Förklarade lite hur tåget funkade o ATC, att man inte kan köra så fort som han var van vid...
Denne värmlänning var en av dem som skulle med x:et vidare.
Vi hann, precis in i Lp, i deras avgångstid.
Växlade sedan in tågsättet för tanknig. Var in o skrev lite lappar.
Rullade hemåt. Insåg på vägen att det är bäst att kolla om M. handlat. Då vi inte haft mjölk på 2 dagar. Jag slutade ju sent igår oxå.

Blev en sväng på ICA maxi. Träffade på en kollega, pinsamt nog vet jag inte vad hon heter o knappt om hon jobbar på det nya lr gamlagamla bolaget... Hon var ju civil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0