Godkänt?

Plockade upp I.J i Mantorp i morse då hon skulle lämna in bilen.


Åh, va bra det gått idag.
Lämnade Lp sent pga mötet sent in. Fick dras med 10 min försening hela vägen.
Dock flöt det mesta på som det skulle.I.J kunde sitta i 1:kl o njuta. Nya Tv på övning så de turades om. En ner o en upp.
Ställde av i Kac, tog sedan lunch. Så avancerat som McD, jag i I.J. De andra tre tågvärdarna gick på Kina.
Klargöring, har nog nästan fått grepp om det f...nade säkerhetstestet. Fortf lite långsamt men det kommer. 

Hemväg, helt alena i hytten återigen. När generatorn "hoppar ur". Ok ingen fara på taket, har en till, begränsad drift. När det piper o tjuter o talar om att batteriladdaren till driftbatteriet inte funkar- Har 50 minuter kvar att köra, Får inte stanna vid plattform. Detta för att batterierna o sådant sitter ju under tåget i "kjolen". Shit, hur långt kommer jag att komma. I.J. fick komma o assistera. Ringde tråd. Fick besked att kolla om laddningen i bakhytt var dubbelt så stor som förbrukningen då var det lugnt. Det var den. Stannade dessutom A motorerna i farten o startade om så jag fick med mig båda generatorerna. Detta inträffade x antal gånger på vägen upp sedan.
En axelväxel passade på att krångla oxå. Så det bara var drivning på tre motorer.
Höll i stort sett tiden på varje station. Undra vem som hade varit i OH? Såg inte till någon i HF, bara tåget...
Blev 4 min sen från Rf påg mötande tåg o den ständiga nedsättningen. Hade möte igen i Hjulsbro, Snabbade väl på där alla tre gissar jag för totalt var jag bara 4 min sen in i Lp, Godkänt väl?
Hade en gubbe från P4 med både ner o upp så om det kommer ett repotage på radion om Kustpilen så erkänner jag det var jag som körde.


Skjutsade I.J. hem, jo hon bor på landet verkligen, skulle nog inte hitta tillbaka en gång till. Östgöta slätten/skogen är står.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0