Det stora statliga bolaget som kör tåg med fönster!

Kräks just nu på detta bolag.

Mogonen var rätt ok. Västervik. Hade med någon från bansidan som kollade efter solkurvor. Var bara 5 sen den, så vi hann o äta! Körde Y1, med lite bättre tur denna gång. Samma maskin som sist, går som ett spjut.
Hade ingen tågvärd så alla åkte gratis o blev bjudna på kaffe, så kan det gå.
Nästan i tid upp oxå. Bara den för..nade 10 nedsättningen över bron som hejdade framfarten som vanligt.

Kaffe i Solen vid hus 30. Där började dj..skapen. En dryg ombordare som inte iddes hälsa. Kan ju störa ihjäl mig. Vi var kollegor för 4 år sedan. Vad som står på uniformen borde knappast spela någon roll. Tycker att det är så dålig stil. Rätt var det är står det något annat på er fula uniform oxå!
Ja, jag är arg!

Dags att bege sig. Kollade vilket fordon vi skulle ha. Gick ut. TOMT!
Aha, fordonet i fråga är på G. Ringde för att kolla. Fick ett: Har inte tid med dig, Det brinner.
Ok, det köper jag. Men släcker du branden själv lr???
Oki, ringde upp den föraren som hade fordonet istället. Vi beslutade att det skulle gå att byta vid plattform istället för att köra till stall o tanka o ha sig o slösa tid. Då tiden började bli knapp.
Ringde fjärren o bad att få vända där fordonet just befann sig. Beordrade även att plattformsskyltningen skulle ändras direkt + ett x-tra utrop.
Funkade bra o vi kom iväg i tid. Kom fram o fick besked om att vi skulle gå som tjänstetåg till nästa station. ?????
Va??? Vet vi inget om. Jo´rå det visste tkl.
Ringde samma gubbe som tidigare lagt luren i örat på mig. Nu hade dock en timma förflutit.
Fick mig en utskällning för att jag inte visste att de hade ändrat på omloppen då det var helg. Skulle vi vara inlånade skule vi minsann få veta detta av vår psf. ??? OK, men vi visste ändå inte, kan du hjälpa oss att reda ut situationen nu. Vi har ju inte arbetsvägrat, bara ställt en fråga. Detta skulle gå tjänste vidare i a f fick vi veta. Sen hade han inte tid mer, för det brann.
Ja, just de, för en timma sen ja!
Fick en annan förares nr. Som hänvisade til nästa. Ringde även chefen emellan, vi vill inte bli behandlade så här!
Ett besked fick vi precis när vi rullade in om att det skulle ställas av där för att multas senare ikväll.
Bytte av o begav oss hemåt.

Tyvärr fick idag en katt sätta livet till i Rf. Den valde fel håll!
Tack o lov gjorde inte bilen i Tannefors det. Men där var det nära. En bil o en moped ytterligare har hållts på spåret i min framfart idag.
Landade 3 min sent i Linköping.
Helt slut är bara förnamnet.
Pendeln hem, 3 förare 2 Tågvärdar 1 tågmästare, är det det som kallas tjänstetåg?

Åkte ifrån mobilen imorse, så nu ska jag kolla om jag varit efterlyst idag.
xider- Raspberry blossom,.
Produktbild: Xide
Imorgon är det ledig dag. Ledig hela helgen!
Faan så gött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0