Västervik

Blev någon timme i solen på förmiddagen. Även ett dopp som uppmärksamma redan sett på M´s blogg.
Iskallt enl mig, 26 grader. Iväg till jobbet vid 14.45 avbyte på plattform. Hjälpte I.J att växla in Y2an från Motala medan jag väntade.
Iväg i tid, svalt o skönt tåg. Skulle nästan vilja säga att helgen har gått som på räls.
En Tv som hade haft semester sedan start i stort sett, lite ringrostig o biljettmaskiner som inte ville vara med annars gick det galant.
Hann få oss lite mat i Västervik o sedan var det dags att fara hemåt igen.
Blev lite sen vid nedsättningarna som vanligt. Växlade in o ställde av. In o kollade mejl o sånt innan jag for hemåt.
Mamma hade ringt under vägen upp o bett mig vattna. Om det hade vetat vad jag vet nu hade det inte behövt vattnas. Annars hade det nog varit bra om jag hade åkt förbi även igår kväll.
Vattenslangen hade slitit sig. Hela gräsmattan var plaskvåt. Så varmt som det varit idag, så borde det väl försvunnit en del tycker man ju. Undra hur många liter som runnit ut sedan de åkte?
Väl hemma väntade räkor och Öl. Filmtajm o så sömn.
Nej just d har inte hunnit med det än. Kanske bäst att slagga snart då det blir kort nattvila 3 gånger denna vecka.

Kommentarer
Postat av: Patrik

Jo det fick jag denne månad. Dock så blev det buss igår 45 min efter avgångstid till kalmar och sova där o buss hem i morse. får se hur det går idag.. ;) Det lösre sig alltid på ett eller annat sätt..

2008-07-27 @ 02:00:54
URL: http://pmt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0