Verkstadstur

Väl hemma torsdagkväll, tog jag tag i strykhögen för att varva ner lite.
Det var verkligen på tiden. Stannade ju på vägen hem o köpte resväskan åt Madde o sen plockade upp henne hos kompisen.
M hade vägrat skjutsa dit henne på morgonen. Så min lillebror hade varit o hämtat hene. Tillräckligt många dagar ändå hon behöver sitta ensam till 18.30 innan vi kommer tycker jag.
Stannade o plockade upp dansfilmen på hemväg, så den kollade vi igenom sen. Somnade vid 23 o skulle upp 02.20.
Precis när jag skulle ge mig iväg ringde telefonen. Vem ringer kl 03?
Jo, Å.A från jobbet. De hade sovit kvar på jobbet för att växla o fixa tågen till morgonen, när trafiken väl började rulla.
Nu började det alltså. Mitt fordon var utställt på spår 4, tack. Detta gjorde att vi kom iväg ca 20 min tidigt ja o I.J. Flöt på bra åt det hållet. Stod en himla massa GC i Nr. o vi antog att en del blev kvar i H t om. Så lite oroade för hem färd blev vi.
Växlade upp oss till Motala Train o fick skjuts till hotellet.
Sov 7.30-10.30. Sedan ringde de o undrade om vi kunde komma o hjälpa dem med att provköra ett av våra fordon.
Så det gjorde vi. Fick oss lite tårta efter detta, så det fick blir frukost/lunch för dagen.
Kom iväg i tid hemåt.
Nä några 180 km/h fick vi inte upp detta fordon i denna gång heller. Såsade hemåt i 166km/h.
Väl "hemma" växlades fordonet in för tankning. Vi tog rast. Sedan var det ut o in växling av fordon ,till och från spår sex som gällde fram till kvällen.
18.50 gick vi hem. En rätt lyckad dag, enl mig. Kul att vara två o ha någon att diskutera med innan man fattar beslut.
Handlade på City Gross på hemväg. Ingen jätte stor handling direkt, då vi ju åker om två veckor. Jobbar på att tömma frysen tills dess. Kanske så pass så man kan stänga av en ett tag.
Om jag flyttar in det jag har där ute nu, så skulle det nog gå...
M o barnen  valde en film på dvd o jag slog på ettan o kollade på tur&retur, i sängen. Orkade inte ens sitta upp. Helt färdig. Trots detta var det väl jag som somnade sist i a f.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0