Social Service

Något sådant vi sysslat med idag.
Sov länge då det blev senare än tänkt igår.
Vi hade så trevligt så vi fortsatte till 23.15, drickat fylldes på från vårt barskåp.
Tjejen som demade kom jag underfund med idag, är lillasyster till vårt dagbarn, som mamma hade när vi var små o bodde i stan.
Väl vakna idag begav vi oss, Madde, Ellen, mamma och jag till mormor. Fick lunch där. Visade henne nya mobilen jag köpt åt henne i onsdags. Plockade bigarråer, körsbär o Moreller.
Efter besöket hos mormor fick vi med oss dukar att lägga i bokhyllan hos hennes bror. Så då for vi dit. Tog en stund att väcka honom, eller han lyssnade nog på radio o hörde inte att vi ringde på. Inget svar på mobilen hans heller, då blev vi lite oroliga. Tillslut så kom han o öppnade. Dammade av i bokhyllan o fixade lite.
Nu hade regnet gett med sig o solen tittade fram, så vi cabbade ner o tog gamla E4:an till Farmor o Farfar. De skulle just äta Frödinge ostkakamed grädde, så vi kom lägligt, med lite bär. Fick oss lite kaffe.
Skjutsade sedan hem mamma. Plockade lite äpplen till en äpplekaka, när jag nu ska hinna få till en sådan.
Skjutsade hem Ellen. Pratade en stund med hennes föräldrar. De ville nog låna husvagnen från onsdag.
Så hem o plocka ur den blev det.
Skjortan är struken inför morgondagen.
Blir Kalmar igen 7.17-16.30.
Tis åker jag till Kalmar vid 16 o sen till  Vimmerby o sover. Tillbaka till Berga o sedan upp igen.Slutar 09.18. Möte inplanerat under dagen. Så barnen ska jag tippa av hos mor&far redan på tisdags eftermiddagen.
Torsdagen blir det en tripp till Ödeshög igen. Johannamarken, såklart. Kan ju inte missa alla marknader bara för att vi missar Skänninge.
Ska försöka komma iväg tidigt, sedan till mormor för lunch.
Hem o packa. Barnen ska nog med mor&far på en tripp i helgen, med husbilen.
Vi jobbar ju båda två, så då måste man ju lösa situationen på något sätt.
Tror att funderingarna lutar åt att campa vid Bergslussar, sedan cykla utmed kanalen. Den som lever får se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0