Så till Torsdagen

http://correntv.corren.se/index.aspx?id=907

Jag hann ju iväg innan man rev kontaktledningen. Så vi hade en behaglig dag. Jag o TVen.
Vi var i tid i stort sett hela dagen. Åt medhavd mat o slöade på rasten. Sen började oron stiga.
Tkl kom ut med en order om att mötet var flyttat för det tåget var 130 min sent. Förklarade lite grann. När vi kom till Nästa ställe var mötet flyttat ytterligare. Så höll det på ett tag. Så vi fortstte ju vara i tid. Till Kisa. Där började vår försening. Dock bara 10 min. Började ana att det fortfarande inte stod rätt till i Lp.  TV ringde trafikkontoret. Då vi hade resenärer som skulle vidare lite varstans.
Tillslut fick även jag tag på dem och kunde få lite mer besked.
Vi skulle evakuera vid plattform i Tannefors. O sen dumpa tåget där!
Äh, va sa du sa du?
Jo, vi skulle ställa av tåget i Tannefors o åka med bussen hem.
Men så kan man väl ändå inte göra?
För det första om jag ska ställa av det måste jag dra batteriknivar på utsidan, det tar tid o att resenärerna kommer framåt i tid är väl bättre. O jag tror inte jag kommer åt batteriknivarna vid plattform. O inte tror jag att jag har lust att lämna fordon så. Kan ni inte skicka ut någon?
Sex samtal senare...
Fjärren o jag.
Mitt trafik kontor vill att jag lämnar mitt fordon i TANNEFORS.
Nej så kan du inte göra. Du måste ju åka fram till signal 114 så vi får upp bommarna i a f. 
Oki.
Tanken var ju att vända fordonet söder ut igen. men då detta redn gått ett varv innan jag tog över på morgonen, började dieseln att sina. 
Flera samtal krävdes innan jag fick dem att förstå, att jag slutade nu. O att den som skulle ha kört detta fordon sen säkert började vid det här laget, då vi börjar ca 1 tim före avgt. O att den hade tid till ikväll eller kanske t o m till morgonen. Så skicka ut den ist dessa 300 m så jag får gå hem. 
Efter mycket om och men, kom någon ut o löste av mig. 
Jag fick sluta ca 15 min efter jag skulle ha gjort. 
Stackaren som tog över fick sitta där till 03 innan de fick börja rulla in i Linköping igen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0