Okej, lite mer då

Redan på lördagskvällen när jag tände grillen kom regnet. Det öste ner hela natten. Vi undrade om det var sjötomt A-L hade bokat.
Regnkläder letades fram, va 17 vi hade ju löst tvådagars biljett klart vi kunde gå i parken trots att det regnade. Finns inget dåligt väder bara dåliga kläder, eller?
Väl munderade gav vi oss av klockan hade denna dag redan hunnit bli 11. Lite karuseller, en titt på affärsgatan o så ut i andra ändan vid shoppingcentrat.
Mogge, A-l o deras barn hade undertiden promenerat runt. Nu möttes vi åter för att äta lite lunch.
Jag som var klädd  i shorts o regnponcho, frös, så jag köpte mig ett par jeans, 100kr.
Vi tog sedan med oss Emil in i parken, han hade då hunnit sova på förmiddagen o var ju gratis. Åkte karuseller igen ett par timmar o tufftuff.


Det roligast var dock att kika i brunnen vart vattnet tog vägen.

Linus stod sedan på näsan i en vattenpöl, eller pöl o pöl förresten, det var ju som hela SJÖAR.
Någon sa att det kommit 67 mm under dagen.
Vi knallade hemåt. Madde blev kvar, Linus skulle ju bara byta om o tillbaka igen.
När han kom hem frös han så pass så han kröp ner o värmde sig. Jag fick vackert lov att knalla tillbaka igen o hålla Madde sällskap en stund. Tog med en torr tröja till henne oxå. Hittade henne i gruvbanan, ho vinkade o for iväg.
Tog jättelång tid, inget hände, vart 17 tog de vägen. Nu började oron stiga på allvar. Rusade fram till Karusell skötaren o frågade. Det blev strömlöst så de fastnade nere i gruvan de är på väg att bli urplockade just nu.
Shit tur att det inte var jag som fasnade.
Gick in vid skötrummet o värmde oss en stund sedan kom Linus.  De åkte vidare o jag knallade mot husvagnen igen.
De hade som mest fått åkt 9 varv i rad tror jag.
Vi andra kollade på
"Vi hade i alla fall tur med vädret" Passande film just då tyckte vi.
Pizzabuffé på Campingresturangen, till kvällen. Dök i säng vid 23 o glodde på Nanny diaries.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0