Efter stormen

Efter att ha skrivit inlägget kl 05 imorse, författade jag ett brev till cheferna på jobbet. Tycker de oxå behöver veta vad som pågår + lite mer detaljer såklart.
Sedan gick jag ut o städade det fordon jag kommit med på natten.
Trodde att depå/service personal var inringda att börja tidigare för att tanka. Det var så vi bestämde på kvällen, tror jag.
Så var nu inte fallet visade det sig. Nya beslut, klargjorde o kollade dieselnivån. Några samtal senare bestämdes det att fordonet skulle gå i trafik vid 08, utan att tankas.
Lämnade över till annan förareo gick in. Patade med chefen en stund, sedan psf. Innan jag begav mig hemåt.
Hade ju tänkt stanna kvar en stund i Linköping, om jag hade jobbat som jag skulle ha gjort. För då var ju tanken att jag skulle sova i Hultsfred. Ett besök på Rusta o ev MQ var inplanerade.
Orkade knappt stå upp, så det fick bli raka spåret hem i sängen.
Sov 9-13. Ut i solen o poolen hela eftermiddagen.
De som lånat husvagnen var tillbaka med denna.  Vi tog en fika o pratade bort en stund, mycket trevligt.
Fick ett kuvert tillsammans med nyckeln tillbaka, även detta kuvert var mycket trevligt.
Mer sol o bad, grillning.
Sedan kom regnet.
Somnade mellan 19-21. Hopplös ju, för det inebär ju at jag vänt helt fel på dygnet igen.
Visserligen ska jag ju ha samma tur 2 gånger till denna vecka, men då hoppas jag att jag hamnar i Hultsfred o inte i Motala. Men man vet aldrig.
Dags att försöka sova snart kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0