Calmare

Idag var det så åter dags för en sväng till Kalmar.
Började 7.17. Gick upp på tok försent. Stressad, som vanligt. Ingen frukost, ingen matlåda.
Två äpplen i väskan tack o lov. Även några knäckemackor fanns visst.

Det var fler som inte var i tid.

Tjejen vi skulle ha som tågvärd trodde hon hade jour o hade sovit på jobbet för att slippa gå upp o åka bil in till kl 05.
Kl 08 med 12 min till avgt hade ingen dykt upp. Visste att det satt 3 st jour. Skickade bud in att skicka med en av dessa.
Hon kom med andan i halsen, undra om hon hämtade sig på hela dagen stackarn. Födelsedag o allt hade hon o trodde hon skulle sluta kl 12.30, fick nu jobba till 17. Hon fick i a f lift hem i cabben.
Hon gjorde ett fantastiskt bra jobb.
Hade henne i barngympa när hon var 8-9år, så lite kul att träffa henne så här igen.

Jag hade elev, så jag kunde softa ordentligt idag. Han var jätteduktig. Ska åka två nya ihop i nästa vecka. Sedan egna turer.
Hade bara tre motorer från start. En av de kvarvarande hade en tendens att bli varm om man låg på för hårt. Ett sent möte. Avstigning (inte avsked som jag visst ropade, skulle säga avstigning sker... )vid Rimforsa brygga och Astrid Lindgrens värld, utan tid för uppehåll, barnvagnar mm. Allt detta sammantaget gör att det blir svårt att hålla tiden.

Väl i Kalmar spöregnade det, hade inget med mig då det var strålande sol hemma i morse.
Sprang en snabbis i gallerian i hamnen. Eleven tog plats i kön på McD o jag tog apoteket.
Fick massa gratisprover av allt möjligt, solkräm, balsam, ansiktskräm, de firade något jubileum.

Hemresan var väl i ungefär samma stil. 25 min sena. Växlade in på spår sex.
Fick hjälp av en fd ky o en östgöte i västgöta förskingringen.

For hemåt. Skjutsade hem Tågvärden. Tankade o handlade.
For hemåt.
Langos stod på matsedeln. Mmmm.. gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0