Utskällning

Tisdagen fick Linus vara hemma oxå, han blev lite sur när han vaknade o insåg att klockan var mycket. Tror han räknat med att gå till skolan. Han vände ju dock på dygnet då han fick sova länge på måndagen då han hade ont i magen.
Var med Madde på ridningen på tisdagseftermiddagen. Hem o fixade lite kvällsmat o åkte sen o jobbade.
Fick en utskällning av en kollega. Jag skulle inte ha det tåget men hade gått ner till avbytesplatsen förtidigt så det hann att komma ett tåg före mitt, som en kollega skulle ha. Den som kom med detta tåg undrade om det var jag som var handledare- Det är det ju. Han ansåg inte att jag var lämplig då jag inte hade någon erfarenhet o knappt kört något själv. Visserligen kan han väl ha rätt i detta, men valet var ju inte helt o hållet mitt utan jag blev ju tillfrågad av någon som ansåg att jag var lämplig o som jag tror tycker att jag kan min sak. Men denna kollega som nu skällde på mig hade minsann gått till sina arbetsledare i M o klagat på detta. Han tyckte dessutom att jag sist  han bytte av mig, hade dragit upp värmen för högt i bakhytt. För det första minns jag inte när han bytte av mig senast. Alltså var ju detta något han hade hakat upp sig på o tänkt på väldigt länge. Så vet jag inte att jag med flit dragit upp värmen så pass högt som han sa, att det inte gick att ta i grejerna. Världens enklaste grej att slå av o vädra lite. Inget att komma flera veckor efter o skälla ut någon för väl. Dessutom är det ju så att jag gjorde min första praktik i Borlänge på vintern  o körde bland annat på långsele. Där får man ju lära sig att säkerställa att man har värme i bakhytt i fall att man får problem under resans gång o blir stående länge utan spänning o springer ut o in i sin egen hyttdörr så det blir kallt fort. Då ska man ju kunna krypa in där o värma sig. Så det sitter väl i o f s i. Jag tror att jag nog nämnde detta till min elev oxå. E? Men det var tydligen inget vi skulle göra lr lära ut enl denna kollega. Jag stod nedanför loket o tog emot, han satt kvar o tittade verkligen ner på mig. Jisses så liten man kan känna sig. Även detta hade han tagit med sin arbetsledning. Jag har inte hört ett ljud från mina arbetsledare så jag antar att frågan inte gått vidare...
Jag brukar ju BITA IFRÅN O GE TILLBAKA. Denna gång var jag bara tyst o tog emot. Men när jag kom till Hallsberg hade jag laddat o var arg som ett bi. Tack o lov var V.S. där så hon fick ta en del. Pratade även med kollegan Å.K. som skulle ha det tåget, han hade tyvärr inte hört vad det rörde sig om, men funderat på varför han inte hoppade ut o bytte av, vad han hade att säga mig så länge.
Körde hemåt vid 1-tiden, var i säng vid 6. Sov till 14 när Madde kom från skolan. Var ute o gick igen med L. Lagade lite kvällsmat.
Linus somnade ifrån maten redan vid 19.30. Han är nog inte helt 100 skulle jag gissa på. Jag sov lite för länge på dagen för sen skulle jag ju vända dygnet rätt o det är ju svårt då. Så klockan var 4 i natt när jag kollade sista gången. Sov till 8 imorse. Har börjat med tvätten. V. ringde o då pratar ju vi ett par timmar. Hon hade sjukabarn, de spydde för fullt. Halva skolan här borta har legat denna vecka så det är väl bara att förvänta sig mera.
Idag har jag beställt kroppkakor av pappa, hans speciallitet. Ska åka in o handla när barnen dyker upp.

Kommentarer
Postat av: S.M.

Bry dig inte om den kollegan som skällde !! Jag tror jag vet vem det är, och vet att han absolut inte är någon att bry sig om !! Stå fst i din egen övertygelse, du är bra !!

2008-01-24 @ 22:53:53
Postat av: C

Ja du vet ju vad jag sa till dig! Han är lite egen den mannen! Håller med S.M bry dig inte om det!

2008-01-25 @ 00:29:14
Postat av: JC i Tm

Jösses! Vilka ärkepuckon det finns inom bolaget. Jag undrar om jag inte har råkat ut för den personen, jag också -då i samband med ett posttåg. Personen i fråga klarade inte av att köra in ett tåg till postterminalen i Tm, vilket ledde till generalstrul. Han försökte få det till att vara mitt fel (jag höll på med min bangårdspraktik då), men växlingsledaren fick honom rätt så snabbt på andra tankar...


Jaja, han är så förbannat sur, så han skrumpnar väl ihop inifrån endera dagen.

2008-01-28 @ 01:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0