Trött tröttare tröttast

Det är precis vad jag känner just nu. Va inget kul att gå upp 3.45 imorse. Kom till jobbet o insåg att tåget var 20min sent. Var tillslut en timma sen till Hallsberg. Detta pga att tåget endast fick hålla 80km/h istället för som tidtabellen var tänkt för 100 km/h. När jag kom upp fick jag i a f en positiv överraskning. Lokledningen o lokväxlingen hade bestämt att jag kunde köra vidare med de lok som kom i det tåg jag skulle köra hem istället för som det  var tänkt - byta.
Detta gjorde att jag blev ca 50 min tidig iväg. Men slutresultatet i Nässjö var ju bara 30 min. Kom ju en massa tåg med fönster på som ville förbi. Jag fick åter igen bara hålla 80 km/h.
Men de 30 min räckte o gjorde ju att jag hann hem o hämta Madde för att åka på ridningen. Efter den har jag hämtat Linus på fritis. Lagat kvällsmat. Det blev hemmagjord Hamburgetallrik. Nu skulle jag kunna slockna på studs. Så en tidning o sängen får d nog bli. Nya Amelia kom ju idag. Får se om jag orkar hålla upp ögonen så pass att jag hinner bläddra igenom den.
Hoppas ju på sovmorgon imorgon. Men det blir väl inget. Mattias är ju oxå ledig så då vill väl han sova.
Jag jobbar ju natten sen så en stund på dagen oxå vore inte fel för att orka hela vägen till Stockholm sen. Börjar 00.05. Bra tid att börja efter ledig dag?! Bara för att min tidsminskning inte jämställs med vanliga lediga dagar, då man tidigast kan börja 05. Jag slutar sen 22.30 o ledig fredagen. Detta har vårt lilla suveräna datasystem fått till bra. Saker som står på minussidan på fredag garanterat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0