Studiedag

I dag började barnens vårtermin. Med studiedag.
Jag hatar alla dessa lediga dagar där man måste ta ledigt  från jobb. Kunde man inte löst detta under lovet? Jag vet att lärarna arbetar in sin tid för att vara lediga lov. Men ändå.

Det var ju dock skönt med sovmorgon om det nu hade gått att sova. Somnade väl vid 00.30. Vaknade igen 4.40. Glodde på någon film på 4:an film, lr ngt sånt. Gick upp o kollade mejl, drack o var på toa. När jag kom tillbaka var filmen slut. Mattias klocka hade ringt 06 så han gick upp. Vad han gör uppe kl 06.00 fattar jag inte om han börjar 09.00 o det tar fem minuter till jobbet. Jo, man måste ju hinna sitta vid datorn. Madde vaknade strax efter o vi började vänta på Emil som skulle komma 7. Hans föräldrar var dock trötta så han kom 07.30. Busade en stund innan han o Madde fick lite frukost. Mer bus fram till Fruktstund. Vi kastade boll. Så hoppar han. Han räknar ett, två tre hopp!
Madde gick ut med honom så han somnade i vagnen ute. Sov ca 10.30-13.30. Linus var med kompisar o Madde o jag satt vid varsinn dator. Det ringde ett par st från jobbet. Emil vaknade o fick lunch. Sen tog Madde o jag mellanmålslunch. Vi gjorde Skrabbelucker. Som pannkakssockerkaka. Emil hade ju ätit men fick smaka. Jag åt nog 6st, Madde 5 st, Linus tog 1 st. Emil fortsatte att be om fler hela eftermiddagen så jag tror han fick i sig 9 st. tillslut. Den ungen kan äta. Så kul att se honom.  Mogge kom o vi fixade lite varmamackor tills Mattias kom hem.
Alla åt igen utom Linus, tur att det är skola imorgon så han får lite mat stackarn han lär väl svälta ihjäl snart annars. Inget duger.
Nu ska vi se om vi lyckas bättre att få barnen i säng i kväll. Borde ju funka med Madde som varit uppe tidigt. Linus däremot lyckades nog sova till nästan 9 trots att vi busade runt omkring.

Kommentarer
Postat av: Emelinda

Hehe den där Linus kan sova han!

2008-01-08 @ 06:00:18
URL: http://emelinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0