Min lilla eldsvåda

Jag hade ju nästan förträngt den men jag måste väl berätta. Höll på att elda upp garaget i lördags när vi kom hem från mamma o pappa.
Jag är ju den som gillar värme o är snålast. Så jag använder motor o kupévärmare. Vi har alltid haft en till varje bil o en splitt o timer.
Nu har en av sladdarna suttit lite snett i splitten. Så det blivit lite bränt.
Splittern varalltså urkopplad. Sladden satt direkt i timern. Satte i motorvärmarkabeln i bilen o vänder mig om o det slår ut lågor. Jag slet sladden ur väggen kan jag lova och ur bilen o ropade in till Mattias, det brinner!!!! Helt hysteriskt.

Som vanligt behåller han lugnet o kommer inte ens ut o tittar utan bara konstaterar jaha.
Där står jag med detta i handen. Gissa vilka ramsor jag drog- inte var de så barnvänliga i a f.
Jag slängde skiten i en hög o gick in jag med. Vem bryr sig. Har han inte ens lust att komma när jag skriker det brinner. Jaja, det löser sig nog en annan dag.
Vet att man inte ska ropa efter vargen, men det brann  faktiskt!!!!

Sedan tidigare hade en kupévärmare ballat ur så det fick det bli en ny på söndagen, men inte sladd. För den går visst att klippa av o laga- ny kontakt bara- det har ju bara brunnit i faanskapet.

Så ikväll när Mattias kom hem undrade jag om han inte skulle fixa detta. Men det skulle han göra en annan dag.
Fine. Jag tar sladden som är hel! Jag ska ha varm bil. Tar ju sladden med till jobbet då vi har uttag där. Inte skrapar jag rutor kl 04 när jag slutar o är trött o vill hem.

Om jag skriver detta nu så kanske han kan få a..let ur o fixa detta snart ia f. Lr oxå är det som vanligt när man ber om något så ska det ske när han har tid o lust dvs en annan dag.
Slutar med att jag köper en ny.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0