Kroppkakor

Jo det blev kroppkakor tillslut igår. Linus vill ju inte åka någonstans så det blev ungefär som vanligt. Jaga honom tills man får tag på honom. Madde bär kläderna o jag ungen under armen. In i bilen o fort iväg. Var först o handlade. Pantade en himla massa burkar o flaskor som tenderar att samlas på hög hos oss. Glömmer jämt bort att ta med dessa.
Pappa o Linus fixade läxorna så vi åtminstone slapp den fajten hemma.
Åkte hemåt, mätta o glada vid 19 tiden. Mattias hade redan kommit. Vi hade ju handlat en himla massa o kom med händerna fulla. Madde var först o ringde på för att få assistans. Mattias öppnade visserligen dörren för henne men sen gick han mot datorn igen. När jag undrade om han inte kunde hjälpa till istället, fick jag bara svaret att det var inte hans grejer för han hade inte handlat! Det är ju då inte konstigt att man sen får dessa svar tillbaka när man ber barnen om något. Jag vet precis vart de har hört hur man ska svara.
Ibland tror jag att det vore enklare att uppfostra barn på egen hand än att vara två. Vet ju givetvis att så inte är fallet. Men man slipper ju fajtas sins emellan o spelas ut mot varandra.
Efter lite pust o stön hjälpte han i a f till o plockade upp. Medan jag bar in det sista. När jag kom in var även det upplockat som vi skulle ha med oss til Stöten som kunde varit kvar. Men det får jag väl packa ner sen då. Kunde ju inte han veta hur jag tänkte. Antar att det är jag som aldrig är nöjd.
Jag hade kört täcken o sängkläder i maskinen hela dagen så vardagsrummet var som ett bombnedslag o sängen var inte bäddad. Så det var nästa projekt. När jag var klar kunde Mattias byta plats från soffan till sängen. Jag gick in till Madde o läste för henne. Somnade hos henne igen. Vaknade ett par timmar senare o då är jag ju pigg. Så även denna natt bestod av snurrande. Fixade lite i tvättstugan en stund oxå. Sov till 7.30 men låg kvar till 9. Var bara så trött. Mera tvätt. Har väl kört va 7 st maskiner på två dagar.  Nu är det lite att vika, stryka o plocka in. Mattias hade varit vänlig o startat diskmaskinen oxå, så den var oxå klar att plockas ur. Har försökt kolla över lite kläder o så till nästa vecka oxå. Vantar, mössor, halsdukar, jackor mm. Linus jacka är trasig. Jag skulle jättegärna köpa honom en ny. Men då ungen vägrar gå in i en klädaffär får han väl gå med sin trasiga då. Om jag skulle köpa en som jag gillar utan att han valt skulle den bara bli hängande oanvänd. Har helt slutat köpa något åt honom. Vet inte hur mycket oanvända kläder jag gav bort till V. för några veckor sedan.
Nu ska jag väl ta o ge mig upp på vinden o se om det finns några väskor att packa ner detta i. Mattias tyckte att det räckte med en väska ihop till oss alla. Man (läs:jag) tar ju med så myckt onödigt som man aldrig använder. Hellre det än att bli utan tycker ju då jag. Madde har packat sitt. Hennes väska är full redan. Blir ju endel med handdukar o sängkläder o sånt oxå. Kvällsmatdags börjar det bli oxå. Blir nog Kassler o ris i dag. Hade ju tänkt lasagne men den är nog bättre att ta imorgon då den sköter sig självt i ugnen. Antar att jag däckar när jag kommer hem.
Börjar 5.28 jobbar till 15.08. Det innebär att jag går upp 3.45 för att hinna o är hemma 16.15. Ringde nyss från jobbet o undrade om jag varit i Göteborg- jaa det har jag väl. Så det blev tur byte på söndag med någon som ej varit där. Börjar 9.30 istället för 13. Utgångståg med tillhörande bromsprov. Hem på natten efter. Slutar 7.30 istället för 02. Men då har jag chans att sova länge i Göteborg i stället. 15-00, är ju ingen toppen tid att sova dock. Jobbar sen 20.30-05.30 natten mellan Måndag o tisdag oxå. Så därför tycker nog jag att jag har haft rätt att lata mig lite denna vecka. Sen är man ju ledig tis-sön.


Kommentarer
Postat av: Clara

kroppkakor e alltid gott ;)

2008-01-25 @ 16:39:40
URL: http://cupmuff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0