helgen gick..

Eftersom vi vänt på dygnet totalt denna vecka så sov vi länge även lördagen. O med länge så menar jag verkligen läääänge. Tror klockan var 11 ungefär när vi gick upp. Mattias var uppe tidigare eftersom han jobbade.
Var ute o flyttade runt bilarna o ställde upp Renaulten på garageuppfarten för att kunna tina upp den lite.
Tog upp ett par fläskfiléer ur frysen o ringde mamma o kollade om inte hon kunde laga något av dessa till kvällen.
När Mattias kom hem satt jag vid en dator o barnen vid den andra o åt frukost kl 13.30. Så långt hade vi kommit då. Kollade ytterligare en gång genom utbudet på Bärbara datorer tillsammans.
Satte sen fart o gav oss iväg. Mattias o Madde i en bil o hämtade glass som blivit över i nyår, i Byagården.
Jag o Linus var på kyrkogården o tände ljus på min morfars o  min lillebrors grav. Sen åkte vi alla till mor & far. Lagade klyftpotatis o fläskfilé o så gjorde vi riktig Glass au four. Det blev ju en fuskvariant på tolvslaget utan sockerkaksbotten. Kollade lite på TV innan vi begav oss hemåt vid 21 tiden. De har en såndär platt som Mattias suktar efte,r men jag tycker inte jag ser någon stor skillnad så jag måste ha en. Jag åker 10 gånger hellre till Turkiet för pengarna. (Mitt förslag är ju att jag kan resa ensam o de kan få sin TV, men det förslaget går inte hem)


Imorse när vi vaknade var det ju en massa mer snö- vi hade ju tänkt oss Kolmården o julkrubban där.
Hade ju spanat in en dator på mediamarkt åt Madde, men sen hade SIBA ett bra erbjudande imorse. Bara att det inte finns SIBA i Norrköping, i Linköping var den datorn slut..
Så vi bytte planer helt o hållet. Dels var ju väglaget bättre söder ut trodde vi. Så det blev Jönköping istället.

Började på Mediamarkt. Spanade på ett par datorer, men tillslut så blev det den vi sett i annonsen.
Den har core 2 duo processor, som är bättre än bara core duo, 2048 ram, 160 GB Hårddisk, Ett super grafikkort, webcam, S-video ut, 4st USB portar, firewire, minneskortläsare, Vista Premium. Allt detta för 6990kr. Vi brukar alltid snåla annars o ta det billigaste, men nu tyckte t o m jag att det var bättre att satsa på lite bättre. Bluetooth kostar 99 kr att köpa löst så det tyckte vi inte var nödvändigt då vi har sladd till alla telefoner nu. Dessutom kommer vi att köpa en separat extern hårddisk att sätta centralt, som man kommer åt från alla tre datorerna. Tanken är väl att Madde inte ska ladda ner en massa på denna helst.

Spanade sen på SIBA efteråt, den vi hade tänkt där var slut...
Gick på A6 ett tag. Blev 7 par skor på skopunkten.
Madde o jag köpte dansskor o vinter stövlar.
Mattias kängor och gympadojjor, Linus kängor. Allt detta för endast 650 kr.

Mat blev det på MC D Madde hade ju fått sin födelsedagskupong därifrån.
Linus handlade Puck o efter mycket tjat även en tändare, på HV71 shopen.

Åkte sen tillbaka till Ljungarum, till faster o farbror där o fick oss lite fika. En av kusinerna R. var hemma o sov, så vi väckte upp honom...Tyckte det var dags vid 16.30.
Åkte hemåt vid 17.30. Stannade hos lillebror o fick kvällsmat, de skulle precis äta gröt när vi kom. Busade en stund med Emil.
Var hemma vid 20 tiden. Mattias håller på med Maddes dator. Linus fick ett PS2 spel som han spelar. Madde möblerar om för att göra plats åt datorn.
Ska snart gå o se om det går att få dem i säng då Emil kommer o väcker oss vid 7-tiden imorgon. All barnomsorg o skola är stängt imorgon, så han ska vara här. A-L har ju bara ett par veckor kvar att jobba innan nästa bäbis kommer och jag hade ändå tagit ledigt. Finns ju ingen anledning att båda är hemma.
Hoppas det blir lite kallare så snön blir kvar o inte bara blask som nu så vi kan vara ute.

Kommentarer
Postat av: Ken

Det som jag tyckte var kul när jag var liten var att man byggde gator RUNT träden.

Carmel-by-the-sea

/K

2008-01-07 @ 13:39:23
URL: http://blogg.aftonbladet.se/20860/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0