Det funkade

att kommunicera via bloggen funkar jättebra. Jag fick min sov morgon i morse.
Somnade vid 19.30 igår kväll. Hann bara blädra igenom viivilla men inte Amelia. Hörde de andra långt bort så jag sov väl inte så djupt antar jag. Kl 22.30 kom Madde o puffade på mig o ville ha sällskap på  sitt rum alt sova hos mig. Då exploderade jag. Ville ju bara få sova. Vaknade till när barnen väl somnat, då var det jag som var klarvaken och inte kunde somna om. Blev lite TV tittande. Så 6.40 när klockan ringde imorse var jag inte pigg. Mattias gick upp o slängde fram en klädhög till Linus som jag försökte få på honom. Han är ju då ännu tröttare än vad jag är så dags. Puffade lite på honom o pratade med honom. Somnade sen om igen både han o jag. Tror inte Mattias fick i honom frukost ens. De kom iväg i a f. Jag sov vidare till 10.30,  då fick Mattias för sig att dammsuga Linus rum.  Superbra, för det behövdes verkligen. Men nu ligger det då 10 m slang i hallen igen för när han gjort det, får den alltid ligga kvar ett par dagar, antar att den hoppar in av sig självt igen...
Jag började med en maskin tvätt när jag gick upp, då jag vill ha min vita tröja på fredag. En ansiktsmask. Polerade mina stövlar. Hann med ett par maskiner tvätt till. Mattias fixade räkningarna på datorn efter att jag bett honom om det då han ändå satt där. Jag sorterade in i pärmen. Tog sen tag i gardinbyte i vardagsrum o kök. Skulle vilja ha nya med det får väl vänta. Inredning ligger inte så högt prioriterat hos oss. Passade på medan Mattias var hemma, 4 m gardinstång viker sig lätt om man är ensam. 
Hade planer på att ha våfflor klara vid 14 när Madde o L. kom, men det blev lite senare än så. Medan jag gräddade dessa så skalade jag potatis till kvällen. Ska bli fläsk o potatis o vitsås. Mattias gömde sig vid datorn på kontoret under tiden, trodde väl inte jag skulle märka att han satt vid datorn då. Så nu tycker jag att jag har gjort mitt för idag. Ska nog försöka vila en stund så jag orkar jobba i natt.

Kommentarer
Postat av: Catti

Jaså? Intressant. :) Men som du säger är det nog kanske mer för en barnfamilj! :)

2008-01-16 @ 23:03:09
URL: http://www.catti.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0