Äntligen vardag

Dagens överraskning igen. Mattias ledig. Skriver som vanligt inget i almanackan.Han skjutsade bort barnen till skolan o kom tillbaka. Trodde han skulle iväg. Men när klockan var 9.25 o han inte åkt, insåg jag att han var ledig.
Har hunnit plocka ur en diskmaskin. En tvättmaskin o sorterat och lagt in. Satt en sats med semlor o bakat ut. Väntar nu på att de ska jäsa färdigt för att sen sätta dem i ugnen. Har lagt in komna räkningar o satt in papper i pärmen- låg lite efter då jag inte hittat hålslaget senaste tiden. Det stod hos Madde.
Kors i taket har Mattias fixat sladden, antagligen för att jag skrev om det. Han fixade även Linus cykellyse som varit trasigt ett par månader på samma gång. Han åker ju så mycket cykel nu...
Nu ligger han på soffan o bränner skivor. Man måste ju ha datorn på magen för att kunna göra det lr? Det säger han i a f. Att det inte går annars..

Föreslog att han skulle kolla över slalomskidorna nu istället om han ändå var ledig, om vi nu ska komma iväg. För här finns skidor i alla varianter. Men Linus är för korta 100cm- till salu?, Maddes funkar 120 cm-skulle båda behöva, sen finns det ett par 130 cm med en trasig bindning-tror jag, o så mina 140cm, som oxå har en trasig bindning, så mammas 150 cm, en trasig bindning, så pappas160cm, så Mattias 180cm tänkte om det gick att flytta runt så det gick att använda ett par till åtminstone. De skidorna Mattias har köpte jag ju på hjärta till hjärta för 50kr förra året för att ta bindnigen o fixa mammas i julklapp. Men när jag kom hem med dessa så ville Mattias ha dem. 
Pjäxor är Madde som behöver större- tror de bör vara 22,5 i storlek om jag fattat rätt ca 33-34. Letar för fullt på blocket. Linus fick nya förra året.
Om vi nu inte ska hyra. Har ju ett volvokort o hyrde man i Stöten på detta fick man 10% på min utr o 25% på barnens. Men det är ju så onödigt när grejerna ändå står här.
Nu ska jag grädda semlor, sen är det ridning med Madde o så jobba i natt.

Kommentarer
Postat av: Oskar

får man fråga varför ni inte pratar med varandra?
ha det bra!

2008-01-08 @ 13:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0