Slödag

När mamma kom hann vi fika lite. Prata en massa. Hon tog barnen med sig o skulle ta en sväng på stan, då hon hade sett att JC hade rea. Jag kan inte säga när jag var på stan senast.. men det är väl bara att kolla bloggen. Jo en snabbsväng blev det ju i veckan när mobilen strejkade, men var ju hemma lika snabbt igen. Har inte handlat på månader. Tack o lov fick ju barnen kläder av svärföräldrarna i julklapp, men det var ju finkläder. Jag gjorde mig i ordning o kom iväg skapligt. Tåget var tidigt o jag kom iväg slapp att göra ett uppehåll o tjänade snabbt in tid. Var 40 min före tiden i Mjölby men där tog det stopp. Så kan det gå.

Var hemma vid 3.30 imorse. Tåget hade gått sent norr i från o var sent redan när det kom till mig. Sov fram till strax efter 10. Men låg kvar o drog mig. Ringde o sa att jag skulle komma o hämta barnen o handla.

Plockade upp barnen o fick i uppdrag att fixa pinhjärtan a la hjärt-lungfonden. Istället för blommor. Mamma o pappa ska på fest ikväll. Vår granne o hennes tvillingbror fyllde 50 i torsdags + grannkillen, som officiellt inte bor hemma men är här rätt ofta ändå fyllde 25 år samma dag + tvillingbroderns fru någon gång i dagarna oxå fyller 50 år. Så det blev alltså 175 års fest. De har begärt att gästerna ska skänka pengar till välgörande ändamål istället för presenter.
Kvarnen hade tre pins kvar. Ingen av övriga butiker i gallerian hade dessa. Lite märkligt eftersom alla hjärtans dag är i antågande i veckan. Fick tips om apoteket. Men de hade bara blått band- dvs för prostatacancer. Det fick bli ett sånt.
Handlade lite mat i förbi farten, kycklingfilé, som Mattias just har tillagat.
Har sovit, sovit o sovit hela eftermiddagen.
Nu är det mat o sen blir det Melodifestival- helt klart. Just nu tycker vi att Amy är bäst här. Jag hade hoppats på Velvet, men vid första lyssningen på första minuten var den inte så superbra som jag hoppats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0