Skidtest

på fredagsmorgonen hade väl värsta stormen dragit bort. Men visst blåste det. testade mina skidor. Men de var inte ok. Jag kliver ur bindningarna. De låser inte. Testade sen 130 skidorna. Samma sak där, men de funkade lite bättre. Så pass att jag kunde ta mig till transportliften o upp i denna i alla fall. Vi hade stuga 154 så nära transportliften man kunde komma. Himla bra läge. När vi kom upp hade jag redan börjat frysa. Mattias kunde inte åka utan skidglasögon när det blåste så hn var tvungen att gå in o köpa sig ett par. Jag gick till liftkortskassan. Jag hade redan då konstaterat att skidåkning inte alls var nödvändigt för min del denna dag. Backen var brant. Liften hängde i luften. Inte alls min grej. Betala för att vara livrädd o frysa. Nej tack. Så jag köpte ett kort till Mattias bara. Det tog över en halvtimma då jag som vanligt valde fel kö. En fritidsgård från Lidingö hade skickat sin ledare att fixa alla liftkort. När jag sett att de andra kommit upp i backen åkte jag ner till stugan o bytte pjäxor. Det blev 3 kilometersspåret. Nypistat. När jag kom in var jag så slut att jag vialde en stund på soffan. Mezzade Mattias att de skulle säga till när de blev hungriga så jag kunde fixa lunch så det var klart när d kom. En stund senare stod de i dörren utan att ha sagt till. Så det blev lite längre avbrott än nödvändigt.
Tog sen på mig längdskidorna igen o testade om jag kunde lyckas åka transportliften med dessa. Gick så bra så.
Så det blev afterski med längdpjäxor. Lite fusk kanske. Till Afterskin var det kö. Helt sjukt mycket folk. Även här var endel bord bokade, de närmast scenen. Men jag lyckades få ett i a f. Mattias o Madde kom strax efter. Linus åkte vidare. Liftarna var ju kvällsöppna till 19. Madde gick ut o pkte lite mer även hon. Kom ett par skåningar o slog sig ner vid vårt bord istället. Jättetrevliga. Hon pluggade 4:e året på läkarutbildningen, han var konslut åt Ericsson. Han var från Ängelholm- ah, där finns ju banskolan säger jag. O han ser ut som ett frågetecken. Då börjar man ju undra om han verkligen kommer därifrån. För det var ju typ det enda jag visste. O en kollegas pappa som jag tror jobbar på saabförsäljningen där. Jo´rå Saab kände han till för hans bror var VD där??? Då blev jag ju ännu mer konfunderad.
Mitt i allt detta spanar jag runt o säger till Mattias så mycket folk här är, konstigt att man inte sett någon man känner igen. När en gymnasieklasskompis några minuter senare dyker upp bakom ryggen o säger Hej.
Han pappa ägde stugan mina svärföräldrar bor i nu, där vi sov första natten. Så vi pratade mest om detta. Sen var han tvungen att gå. Han var där med sitt kompisgäng. 16 st grabbar. Det skulle hem o bubbla o sen på discot på kvällen. Vi begav oss mot stugan efter afterski´n vid 17 tiden. Bytte om o gick till ladan för att äta kvällsmat.

Kommentarer
Postat av: S.M.

Välkomna tillbaka!! Blir så avis när jag läser om skidåkningen. Har själv semester sportlovsveckan, men det blir bara någon dagsutflykt till Isåsa i Hestra kanske. Den stora grejen för oss i år är äldste sonens resa till Japan i påsk, och sedan besök därifrån på sensommaren. Ledig idag, Grevaryd i morgon, avskyvärt !!Dags att grädda våfflor, nu kommer barnanstormningen, sedan dags att åka in till stan och handla!

2008-02-05 @ 15:43:51
Postat av: Emelinda

Haha häftigt, visste inte att det var din gamla polares föräldrar som ägt Olpers :)

2008-02-05 @ 22:40:43
URL: http://emelinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0