Service

Nu hade jag ju sagt upp mig hemma då... Så i dec pratade vi om att passa på att serva bilarna medan vi hade tre. Eftersom den som är till salu står i stan så skulle det kunna funka o lämna en bil o gå o ta denna istället. Den blå volvon skulle varit servad för 800 mil sen. Men jag har avvaktat o väntat. Tillslut kunde jag inte vara tyst längre så i Söndags när jag åkte o jobbade, bad jag tillslut M att titta igenom sitt schema o boka en tid. Detta kan göras via nätet o man behöver inte lyfta luren.
Så långt fine- han lämnade tre förslag på datum. O MiTT mobilnr.
Så igår när jag stod i stallet utan någon almanacka lr en susning om vad som skulle fixas så ringde de.
Killen från Volvo som ringde o jag beslutade att vi hoppar 14000 mila servicen o tar 16000 ist nu då. Då är det ju kamremsbyte. O så ville vi ha bromsarna fixade. Dvs det tar hela dagen. M. hade lämnat 27/2 som förslag, han var ledig då. Så det fick det bli.
Bara att pappa hade ringt undertiden jag var borta o hade köpare på bilen, som skulle komma o kolla i helgen. YES! Skönt om vi kunde bli av med den, o få in en slant. Men hur gör vi nu då...
Jag jobbar natten 26/2, Mattias är i Lp på möte, ok jag kan åka in o plocka upp honom o vi lämnar bilen på kvällen innan. Men sen då. Jag sover 27/2o börjar sen o jobba vid 17. Så han får väl ta bussen.... Det är ju sådana här grejer jag alltid måste planera, jag blir galen om detta inte är löst i förväg. Det löser sig, det ordnar sig finns inte i min ordlista. Vill veta NU!!!
Snuskigt dyrt blev det oxå. Men det ska bli skönt att ha detta gjort, så att något inget händer med bilen på ett tag sen.

Kommentarer
Postat av: S.M.

Förstår dig, måste själv ha allt rent nedskrivet på kökskalendern. Blev orolig igår om bilbesiktningen, kollade på nätet, 29 april, ledig då, skönt, nu är det antecknat. Vet att dt löser sig. Nu.

2008-02-13 @ 15:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0