Påminnelser o annat tjafs

Vi kom iväg på vår promenad igår L o jag. Var ute i nästan en timma. Blev lite stressigt med mat som vanligt. Korv med bröd fick duga. Vet ju att barnen äter ett mål lagat i skolan på dagarna. Madde gillar inte detta, men hon o kompisen hade delat en billy´s lasagne tidigare.

Var iväg o dansade.
I år blir det Jill Johnsson Crazy in love o Danger Zone från Top Gun filmen. Jill -låten gjorde vi färdigt förra terminen o nu har vi börjat på nästa, som går supersnabbt. Men som vanligt spexar väl mammorna till det, vi brukar ju göra succé. Har bokat 5 biljetter till torsdagen, de brukar gå åt fort. De andra dagarna brukar det finnas biljetter kvar till långt fram.

Såg Grey´s när jag kom hem, sen kom Madde o ville ha sällskap. Somnade hos henne.
M. väckte mig 6.15 i morse. Då skulle han åka. Han hade inte satt på kaffe, då han trodde jag ville ha det senare??? Men jag hade ju bett honom väcka mig ju... Undrade dessutom om han ändrat tiden på fritis då det var han som slutar tidigare än tänkt idag. De vill ju gärna veta det innan, om de slipper vara till 18.30. Men det skulle ju jag göra... ändra. OJ, jag glömde.. ingen påminde mig. 
Har just fått iväg barnen till skolan. Linus lyckades slå till mig på fingrarna med dragkedjan på jackan. Vi har två enorma hallar o ändå står vi på varann i dörren. Ingen av dem tog väskor. Frågade Linus, men han tog den inte. Antar att han har gympa o ev sportis oxå. När Madde hoppade ur bilen undrade jag om hon hade nyckel? Inte? nähä, va synd för pappa kommer ju först 15. o hon slutar 14. Jag tycker ju att de ska tänka på detta själva. Lr är de för små? Jag anser att min hjärna blir utsliten annars o de måste lära sig i tid.
Jag - glad- alltid!

Kommentarer
Postat av: s.m.

En liten kom-ihåg-lapp vid utgångsdörren, med en uppräkning av vad de kanske behöver för dagen? Så kan de själva titta på den varje dag, och kolla så att de har med sig allt. Lappen om morgonkaffet kan ju lämpligen fästas på någons panna strax efter insomnandet. :-)

2008-02-14 @ 12:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0