På väg mot...

De som följer hela familjen har redan en del bilder antar jag. Mattias har lagt upp bilder. Madde har skrivit endel. Emelinda o svärmor likaså.

Onsdagen då vi skulle åka iväg fick barnen gå i skolan. Det är ju så krångligt att ta ledigt tre dagar då rektorn måste bevilja. Två dagar fixar klassföreståndarna. Madde skulle gå hem vid 12, dvs lite tidigare för att vi skulle komma iväg någorlunda skapligt i alla fall.
Jag packade o försökte plocka undan lite allmänt hemma. Mattias tvättade bilar, kan ju inte plocka in skidor i takboken med skitig bil. Jag skulle skriva ut kartor, fixade en Gopshus-Stöten. Sen krånglade skrivaren. Mattias fixade den. Skrev ut karta han oxå, stängde sen av datorn. Bara det att den enda karta han skrivit ut var samma. Så någon Stöten o hem hade vi inte. Vi åkte alltså inte samma väg åt båda håll. Då vi på uppväg hade tänkt att passera en skidbod i Insjön o Stanna en natt i Gopshus, mellan Mora o Oxberg. Hos svärföräldrarna.
Kom iväg skapligt. Mattias var till skolan o hämtade barn då jag inte var riktigt klar så klart. Hann en kilometer då Madde promt skulle ha sin lilla väska hon hade packat för att ha i bilen. Jag hade ställt allt som skulle vara i bilen på ett ställe i hallen, men det var ju svårt att packa så. Sura miner redan där. Efter ytterligare ett par km, innan Mjölby började jag att undra var pappren på bokningen tagit vägen. Dags att stanna igen. Rev igenom ett fler tal väskor o Matkassar. Inga papper. Var färdiga att ge upp o vända då Madde hittade dem i sin väska. I denna stil fortsatte sen hela vägen. Stannade i Örebro hos Mattias lillasyster, då jag hade en bok med till henne o tyckte vi åtminstone kunde säga hej när vi passerade. Linus ville inte gå in, jag o Madde tog boken o gick in o tänkte att vi hämtar väl ut Emelinda o hundarna. Då hade Mattias precis lyckats övertala Linus att följa med in. Vi hann ta en snabbfika. Åkte sen vidare. Trodde Mattias hade koll på vart vi skulle i insjön då han inte skrivit ut någon karta. När vi kom dit visade det sig att så inte var fallet. Snurrade runt en stund. Insåg att klockan blivit 18 missade alltså den affären. Tog en sväng på Claes Ohlsson istället.
Fortsatte sen mot Mora.
Väglaget var inte det bästa o jag hatar att åka bil med andra, vill helst köra själv. Så det var ännu ett läge för fight. Mattias påstår att står det 90 på skylten så är det 90, hur väglaget sen är. Jag förstår då att det händer trafikolyckor med den inställningen.
Kom till Gopshus vid 20-tiden. Fick oss lite mat. Landade vid TV´n men pratade nog mest. Barnen fick jättefina kläder i julklapp. O vi fick godis o ett välkommet tillskott till skidresan. Tack! 
Vi hade inget med oss - pinsamt enligt mig. Då Mattias mamma fyllt år o hans pappa fyller om ett par veckor. Men då jag sagt upp mig från tjänsten som projektledare så anser jag att det är Mattias egen sak att fixa detta till sina föräldrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0