Onsdag

Var ju hemma på morgonkvisten. Fick sova till 13 då Linus o Co. dunkade på rutan i sovrummet istället för att bara smyga in. Två sek senare ringde hans kompis mamma o undrade var de tagit vägen. Gick upp o kollade. Grabbarna stod utanför hos oss. Två sek senare ringde nästa mamma. Hon skulle bara skvallra vad mina barn hade haft för sig på hemväg igår. De hade gått gamla bron över ån de rackarna. Vet ju att deras skolväg inte är den bästa. Både trafik, Å och järnväg. Men jag har ju klarat av det och många med mig. Vet inte om vi har haft någon olycka faktiskt. Jag har oxå något minne av att det tog lång tid hem ibland. Vi lekte detektiver o allt möjligt. Så jag oroar mig inteså mycket.Men Linus var som en lergube när han kom in. Ta av sig skorna ute om man ser ut så hade han inte kommit på att man kunde. Dra av sig skorna försiktigt -nej inte det heller. Så jag hade lera i hela hallen. Strax efter kom Madde med kompis. När kompisens mamma slutade skulle hon plocka upp dem för att de skulle vara där en stund. då de oftast är hos oss. Passade på att dammsuga. Mattias hade varit duktig på morgonen o startat diskmaskinen, så den fick plockas ur. han hade även städat handfatet o spisen. Kors i taket han kan ju om han vill. Frågan är bara om det inte kom lite försent.
Han tom kollade om något behövde handlas.. Så han fick fixa blodpudding åt Linus, det skulle han promt ha dagen innan. Vi fick potatisbullar o bacon. Drog sen på dansen. Vi var bara 4 st där. Undra om de andra glömt att vi började denna vecka. Har total träningsverk idag. Blir ju alltid så i starten. Kanske borde passa på o boka min massage snart. Stannade till en kortis hos L. då vi inte pratats vid på en vecka. 
Fick nästa chock. Hon var anmäld av skolan till Soc. pga att hennes E. hade sjungit på Björn Rosenströms låt om yxan... herregud nu går de väl till överdrift. Jo, han kunde vara sexuellt utnyttjad hemma. Ähh.. skivan är LinuS! Ingen som visste på skolan vems skivan var. Men L. visste ju. Men de är ju pojkar. Tror att de flesta gått igenom detta stadie då allt med sex är intressant. Ronny o Ragge, Björn, Eddie Meduza. Det är ju vad som spelas hos oss just nu. Jag tror inte att barnen tar skada av detta lr gör de det? Måste jag förbjuda? Vad händer då om man förbjuder, jo det blir ännu mer spännade. Är det inte bättre de får hållas? De tröttnar väl? eller? Det vet man ju själv. Har alla vuxna glömt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0