okej jag är väl negativ då

Blev i eftermiddags censurerad på en kommentar. Fick ett surt sms att jag var negativ.
Kan så vara, ville väl bara väcka dem det gällde, igen.
Så om jag skriver här kan det inte tas bort förrän jag vill.

Jag anser att om man driver ett företag så behöver man anställa folk så att man får verksamheten att gå runt. Inte ta på sig själv för stor arbetsbörda, för att sen klaga. Har man gjort detta, får man själv lida i det tysta.
Man kan heller inte förvänta sig att släkt o vänner ställer upp i 4 år utan att få ta del av kakan. Visst ett eller två år hjälper vi gärna till, för att få verksamheten på fötter, men sen får det vara nog.
Kom sen inte att beklaga er då att ingen ställer upp.. det kanske ni skulle ha tänkt på liiiiite tidigare.

Sen må va hänt att jag är fruktansvärt bortskämd. Mina barn får sparpengar insatta på fonder varje månad, kläder o skor när de behöver det, mat både nu o då, hemma som på resturang av mina föräldrar. Kanske förväntar mig att barnen då o då kan få en glass åtminstone. Men nej det görs skillnad på barn o barn. Det är det som stör mig.

Att sen höra om att pengarna inte räcker till nästa hyra o det är vetrinärkostnader hitan o ditan o hur ska det gå när ingen kommer o hjälper till, varför skriva det då om man inte får reagera? Är det någon annan som bryr sig? Vill du bara få medlidande? Vad hade ni förväntat er?

Jag talade bara om att jag inte kan ta tjänstledigt i två veckor från mitt jobb för att hjälpa någon annan utan att få ett öre. Jo, M. fick present- jag vet o julklapp, men det hoppas jag går utöver och att han hade förtjänat utan att slita för det. Lr ser ni detta som lön? Ja, jag gav igen i somras, annars skulle jag nog inte målat staket som sagt.

Men jag avslutade faktiskt det hela med ett lycka till som jag faktiskt menade ärligt.
Men det andra kanske är något att fundera över.
Jag undrar ju om jag är helt ute o cyklar? Tror ju inte det , när jag säger att resten kanske oxå har tröttnat.
Nej, jag vill inte ha bråk o krig i släkten igen. Det är inte det jag är ute efter så jag behöver ingen kommentar på detta. Vill bara att ni tar er en funderare, innan ruschen sätter igång. Hur ni kunde ha handlat annorlunda.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Precis som jag sa i telefon så har ni inte varit här i 4 år och ingen har förväntat sig det heller.
De som verkligen är våra VÄNNER resonerar inte som du och vi är vana att stötta och hjälpa varandra.

Precis som jag sa så är jag förvånad över att allt är så bra med dina föräldrar som du annars alltid snackar skit om när du är här. Kan dra upp många saker.
Alla människor har något positivt och negativt hos sig men just nu är det svårt hitta något hos dig trots att jag försökt i alla år. Inte undra på att du ofta hamnat i konflikt med andra som du berättat.
Nu ska jag inte störa dig längre och den bok du önskade till din födelsedag är väl ingen idé ge dig så du får väl önska av din mamma istället.
Var rädd om dig och tänk dig för i framtiden.

2008-02-15 @ 19:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0