Inställt

Åkte till Mogge, A-L, Emil o Märta på eftermiddagen o fikade. Madde har varit där sedan i Onsdags så jag tyckte det var dags att åka hemåt. De hade bakat kladdkaka så vi fikade.
Åkte sen vidare in till stan för att handla. Passade på att hämta sladden pappa hade lovat Linus. Dumpade honom där medan vi sprang på stan. Lyxade till det med räkstubbe till kvällen. Det mesta till söndagen är inhandlat.
Plockade sen upp Linus igen, kollade lite på pappas affärsplaner, han funderar på nytt företag igen. Då Linus skulle på disco fick de 30 kr av mamma, skjutsade Linus direkt till discot. Madde åkte hem o stoppade sina pengar i spargrisen.
Faster ringde o bad att vi skulle ratta in 90,2 Motala lokalradio, då hon hade skickat in en födelsedagshälsning till mig. Fick lov att låna Maddes spelare för att få in det. Vi hörde det. 
Linus blev hemskjutsad av en kompis mamma, schysst. Hade just börjat fundera på vem av oss som skulle hämta. Vet ju om jag hade åkt hade jag blivit kvar o städat, bad därför M. men det löste sig ju ändå. 
Har haft koll på läget på vägarna via vägverkets hemsida. Det båser ju som17 här. Just nu är två av vägarna till jobbet varningstriangel på, dvs nedfallna träd. Började fundera o luska lite med hjälp av banverkets sida. 
Tillslut ringde jag transportledningen. Jag skulle ju börja 22.45. Men all trafik var inställd. Så jag får lov att sova hemma. Skulle höra av mig imorgon när jag vaknade istället lovade jag.  
TV´n vill inte heller vara med, ingen signal till o från, nyss kom det snö oxå. Får väl bara hoppas vi har ström hela natten, blir så kallt annars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0