Hemresedagen

Så kom den till sist hemresedagen. Som man både fasar för o längtar till. Mer snö hade det ju kommit hela veckan. En dödsolycka vid Torsby hörde vi. Städade av stugan medan barnen åkte lite mer skidor. Madde kom snart igen. Hade is på skidglasögonen. -31 grader på Toppen, blåst medräknat. Hittade tops o spagetti efter förra gästerna under soffan. Glas mm hade fattats när vi kom så vi fyllde i det som fattades på Inventarielistan. Var klara 10.40. Linus åkte fortfarande skidor. Tog bilen upp till receptionen. Ringde nog i 15 min till Linus innan vi fick tag i honom i Tomten, röd backe med massor hopp. Så hans dröm inför nästa år är Tandådalen! Inte min dock kan jag ju säga. Fick tillsist med honom. Åkte strax efter 11. Smatidigt som alla andra skulle det visa sig. Vi hade ju inte tankat på uppväg. Kan man väl inte om det inte är tomt, lr?? I Mora tog man 11.30 för bensinen. I sälen 12.30. Hade så vi kunde åka 19 mil till lugnt ju. Om inte... bilköerna hade varit.
Hela vägen ner från Tandådalen. Så när vi passerade Lindvallen var vi bara tvugna att tanka tillsist. Då hade vi suttit på nålar länge. Passade på att äta där de hade McDonalds i backen. Kollade in backarna. Ser ju ut att vara mer i min smak. Men långa avstånd mellan stugor o backar istället o grymt fullt med folk för att vara en söndag o stugbytardag o bara v 5. Hiskeligt mycket dyrare är det oxå där.
Bil köerna hade lättat något efter vi hade ätit. Men vi var snabbt ifatt några igen. Det var i stot sett bilkö o moddigt ner till Motala, ca 40 mil. Stannade i Filipstad o fick lite kaffe. I Örebro, Marieberg o kissa. Ändå var vi inte hemma förrän vid 20-tiden dvs. 9 timmar för att åka 47 mil. Inget man gör med dessa tjuriga ungar alltför ofta. Blev ännu mera avskräckt. Packade upp o startade ett par maskiner tvätt på kvällen när vi kom hem.

Kommentarer
Postat av: S.M.

Hm, få se nu, om jag förstår det du skriver om skidresan, jämfört med badesan tidigare, så, hm, du trivs bättre i varmt klimat, vatten och lyxhotell i närheten? :-)

2008-02-05 @ 20:21:03
Postat av: Emelinda

Haha vem sjuttsingen vill åka 9 tim bil överhuvudtaget :P

2008-02-05 @ 22:44:39
URL: http://emelinda.blogg.se
Postat av: Wysteriia

Jo emelinda har tipsat mig om tågvärd :) Hon har varit snäll o tipsat mig om många jobb men inte fått något än :/ gissar på att jag inte riktigt är ensam om att söka :/

2008-02-06 @ 13:53:30
URL: http://Wysteriia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0