För tidigt

Började fira födelsedagen igår dvs två dagar för tidigt. För att jag jobbar i natt o sover imorgon o så har Madde ridning o så jobbar jag tis natt oxå.
Så igår förmiddag var det full fart. Började med sallad, skalade potatis o gjorde klyftor, fixade uppläggning av mat. Dukning. Torkade av golven. Gjorde grunden till petit chouxkransen. Tog fram grejer ur frysen o värmde upp fritösen. Svampstuvning.O så in i duschen. Strax efter jag var klar, kom mor o far. De hade en blomma med sig med ett papper nedstucket, där det stod att jag får resan till Ullared på fredag med övernattning o mat&dryck +en flaska Dooley´s. De hade även mormors paket med sig, hon ville inte ut o åka, ett par hemstockade raggsockor, som innehöll 500kr. Fortsatte med maten, det sista. Så kom M+A-L+E+M. Av dem fick jag en vit Behå, en bok om semlor, och en mascara.
Friterade bläckfiskringarna, räkorna o kycklingnuggetsen, så kunde vi äta.
Det blev en himla massa mat, super gott.
Sen busade vi mest runt ett tag. Faster, kusin o kusinbarn dök upp. Fikade, hade en ostkaka+ en frödinge operatårta.
Madde har ju kommit på att det är kul att använda webcam att spela in film på. Så vi fick alla gå in på hennes rum o göra framträdande till Melodifestival låtarna, jag fick vara Velvet.
Emil + Ed. var Rongedahl´s bröderna. De vann. Så klart. De är ett och ett halvt o två år. Hur söta som helst.
Var helt slut vid 18.30 när alla åkt. Fixade naglarna, för det var ett tag sen jag gjorde det. Såg på Singing bee.
Slocknade som vanligt inne hos Madde, då hon vill ha sällskap för att somna.

Mattias var uppe tidigt i morse då det var hans tur att låsa upp åt byggjobbarna. För dem som inte har Corren kan jag meddela att M. var på första sidan av denna i lördags pga ombyggnationen av butiken.

Jag väckte barnen vid 7 snåret o skjutsade bort dem till skolan vid 8 tiden.
Nu sitter jag o vänder o vrider på mitt ryggont. Faster tyckte igår att jag skulle besöka en kiropraktor, då de kan hitta orsaken o ev lindra när man som jag har ont i ryggslutet är det antagligen ischiasnerven som kommit i kläm. Men jag har ju bra o dåliga dagar, så jag vet inte. Har ju ett presentkort på massage som ligger om man skulle börja där, om det då inte blir värre? Orka ta tag i. Kan ju bara idag o på fredag, resten av dagarna går ju i ett, som vanligt.

Mattias hade tandvärk i lördags, samma där. Han känner ju inte efter under veckorna, utan det kommer på helgen. Då blir han liggandes istället. Om han oxå bara kunde lyfta luren vore ju bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0