Flitig

Jo, det är sant. Jag både dammsög o torkade golven igår. Idag har jag hunnit renbädda o köra ett par maskiner tvätt. Ska strax vattna blommorna oxå. Tänk vad man kan om man vill.

Har pratat med svägerskan en timma idag oxå. De var ju in o vände bäbisen i magen i fredags o hade inget hört sen dess. Idag är hon så långt gången som när Emil kom för ett o ett halvt år sen. Men det var ju då eg en vecka kvar, då han ville ut tidigare än tänkt. Men hon hade väl inga känningar att det skulle tänkas bli idag.
Meddelade henne hur jag jobbar nästa v om någon behöver ta Emil. Men han har ju gott om sådana som vill låna, sin moster på gården brevid, mormor o farmor i Mjölby. Dagmamma nästgårds o så vi en mil bort.

Mor ringde just. Kommer o hämtar barnen vid 14, då jag börjar 17.20. En så himla dum tid att börja på. Ingen som vill jobba på fritis så dags heller. Mattias ska jobba imorgon oxå, då en av hans anställda var sjuk. Så det körde ihop sig ordentligt. Jag är ju hemma vid 3 inatt igen men då behöver ju jag få sova en stund på morgonen så de får bli kvar över natt hos mamma. Blev ju sen ledig lördag kväll då mina tåg är inställda. I stället jobbar jag söndagen, men det känns helt ok. Nästa vecka jobbar jag tis + tors natt + x-tra på söndagen.
Hoppas man kan orka göra något mer där emellan. Blir ju helt slut av att vända dyngen fram o tillbaka hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0