Faan va skönt att veta att jag är bäst!

Blev just utskälld i telefon för föregående inlägg. Sist jag kollade var jag född o skriven i Sverige, åsiktsfrihet o tryckfrihet gäller. Har inte skrivit vem det gäller.

Fick sen denna kommentar oxå:

Postat av:

Precis som jag sa i telefon så har ni inte varit här i 4 år och ingen har förväntat sig det heller.
De som verkligen är våra VÄNNER resonerar inte som du och vi är vana att stötta och hjälpa varandra.

Precis som jag sa så är jag förvånad över att allt är så bra med dina föräldrar som du annars alltid snackar skit om när du är här. Kan dra upp många saker.
Alla människor har något positivt och negativt hos sig men just nu är det svårt hitta något hos dig trots att jag försökt i alla år. Inte undra på att du ofta hamnat i konflikt med andra som du berättat.
Nu ska jag inte störa dig längre och den bok du önskade till din födelsedag är väl ingen idé ge dig så du får väl önska av din mamma istället.
Var rädd om dig och tänk dig för i framtiden
.
 
Min reflektion på detta:

Det är två år sedan vi var med o hjälpte till. Förra året valde vi att åka skidor i Branäs istället. Året innan hjälpte vi till + min lillebror o fru.
Undrar bara var era vänner är nu då???

Jag snackar inte skit om mina föräldar men visst suckar jag över mammas städmani o kontroll ibland, hon drar i gardiner o fixar blommor, har åsikter då detta en gång varit deras hem. Tror hon är rätt medveten om vad jag tycker om detta. Men visst ser jag både positivt o negativt i dem.

Kommer nog inte på något positivt om mig själv heller just nu. Visst jag är negativ.
Tror att jag har några kollegor som fortfarande pratar med mig. Förstår inte riktigt vad du menade där, det som kom upp i vårt samtal? Ja, jag gör mig osams med folk för att jag talar om vad jag tycker o tänker.

Ja vi har pengar så det räcker o blir över. Behöver verkligen inte era pengar eller presenter.

Ja, jag är en besserwisser jag vet o perfektare människa får man nog leta efter. Synd att ni inte pallade för detta.
Att jag är har en super utbildningsbakgrund, är allmänbildad, väluppfostrad, har ett välbetalt bra jobb Och bra ekonomi.
Boken kan jag gott köpa själv.
Tack o hej!


Kommentarer
Postat av: Svärmor

Ja som alla förstår av tidigare kommentarer så är det oss (svärmor-svärfar)hon pratar om.
Ingen av oss har haft samma möjlighet och ekonomi under våra barns uppväxt. Vi har verkligen fått streta och gneta för att få det att gå ihop med allt vad det inneburit.
Vi har inte super utbildningsbakgrund, men har hankat oss fram ändå. Jag har bara gymnasieskola med diverse andra kurser samt stor arbetslivserfarenhet inom många serviceyrken men har ändå ett jobb och har hela tiden gått farmåt just på grund av mina egenskaper, liksom jag vet att vår son har gjort.
Däremot har jag lärt mig mycket om hur man behandlar andra människor.
Jag hade ärligt talat tyckt att det hade varit ärligare av dig att säga detta direkt till oss muntligen och inte vi ska behöva läsa på din blogg liksom förra gången du sa något.
Då kan man diskutera kring saker men så här blir allt snett.
Våra vänner kommer till vasaloppet och några kan tyvärr inte närvara trots att de vill (utan betalning för så har vi det, vi hjälper varandra) därför att hon fått en akut giftstruma med hjärtflimmer och ska på radiojodbehandling samt att hans bror har omkommit.

Klart slut och lycka till med ditt liv. Roligt för oss få veta detta på (svärfars) din makes pappas födelsedag. Du kunde sagt detta mycket tidigare öga mot öga istället för som nu efter många år.
Vi är tyvärr inte perfekta och vi har tyvärr en annan syn på sakeroch ting.

2008-02-15 @ 22:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0