Utmanartåg

Igår var det dags för min premiär med utmanartåget, tåget gick dock veckan innan oxå.
Iväg till jobbet vid 11tiden. X:et 20 min sent pga signalfel så iväg mot Malmö 12.20. Lyssnade på Liza Marklunds En plats i solen på vägen ner.
När jag klev av i Malmö stod två kollegor o väntade, så glad jag blev. De hade fått åka kl 08 för att 12 tåget var fullbokat, så de hade legat på hotell under dagen. De hade redan ätit men följde med mig o tog lite dricka medan jag tryckte ner en räkmacka. Medan jag åt ringde tågchefen att tåget inkommit till plattform. Vi drog oss ditåt. Stannade med de andra en stund o spanade lite. Gick sedan fram till mig o boade in mig. Kollade det som ska kollas. Påväg fram till loket mötte jag två personer som gick rakt mot mig o log. Oups var visst en av våra högre chefer o tågvärden för dagen. Mannen har jag haft som chef i någon omgång tidigare på det andra stora bolaget som kör tåg med fönster.
Gick sedan bort o försökte vara lite social en stund o få lite info. Kl 16.48 var det dags att ge sig av.
Tror jag skakade upp till Hässleholm. Shit detta var läskigt. Alltså det är ju inte svårare att köra detta med en RC4 o 11vagnar än betydligt längre godståg. Ändå kändes det annorlunda. Hastigheten gjorde väl sitt till 130 istället för 100 lr 80 som man är van vid. Så dörrindikeringar som spökade lite o visade öppendörr titt som tätt. Det flöt på bra ändå. Tappade tid mellan Nässjö o Linköping, tror det till att börja med berodde på att jag lade mig lite för lågt för att slippa bromsa en massa i utförsbackarna efter N. Men vad jag gjorde sedan vet jag inte. Tyckte jag stod på så gott jag kunde.
Fick ändå Sj´s Nattåg i rumpan efter Tranås. Så i Linköping fick vi varsitt spår o kom in jämsides. Avbytt o hemåt.

Mission Impossible 2 på ett öga i fem minuter.
Nu ska det bli ridning igen kl 10.30. Lite kaffe först bara. Nytt är på G. M har visst varit uppe sedan sex, så gammalt kaffe vill inte jag ha.
Måste sedan kolla när/om kusinen kommer. Langos till lunch.
Jobbar kl 00.13 i natt igen till 10 imorgon.
Efter jobbet imorgon blir det Mjölby simhall. Funderar på om barnen kan få sova hos mor&far i natt så jag slipper åka fram o tillbaka imorgon. Om jag åker hem mellan är jag så trött så då slocknar jag.
M+ A-L + barnen ska med. Vi har 7 st fribiljetter, som går ut på nyårsafton.
Jobbar 4.50 -14 på tisdag sedan så jag måste sova på natten o inte på dagen helst.
Åker ju pass hem 7-10 så borde kunna sova något då.

Kommentarer
Postat av: Joakim

Ganska rimligt att SJs nattåg kom ikapp, tror den tidtabellen är lagd efter 160 km/h i varje fall fram till Stockholm, sen blir det säkert lugnare. Nattåget med 2an från Malmö skulle säkert passa dig däremot, efter Nässjö behöver man knappt röra pådraget från 0 före Mjölby, där puttrar man fram så fint i 80-100 km/h så! ;-)

2008-12-29 @ 16:33:48
URL: http://www.ewenson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0