Nu!

Äntligen. Datorn för mig själv. Barnen i tid til skolan. O allt är bara tyst.
Vad har hänt sedan sist?

Hultsfred natt mellan fre o lör. Blev en kul kväll med en öl i baren efter jobbet, då vi har sovmorgon. Alkolås på tåget att blåsa i så rätt lugnt ändå. En tjomme i baren som nog fick för sig att jag o min elev var något kändispar. Haha. Han bjöd på öl o höll låda ett bra tag. Vi fick sedan veta att han istället nog var mer kändis än vad vi var. Någon höjdar VD på ett av Hultsfreds största industrier. Hade absolut fått följt med hem till frun, men avböjde. Hade dock inte tackat nej till de 180 000kr i Månaden som han påstod att han tjänade.

Seg lördag följde efter det. Till Linköping o rast. Fixade oss varsinn sallad, så vi skulle få lunch senare under dagen. Ett varv Kalmar på detta. Slutade vid 18.

Handlade med lite godis o dricka hem. Dansbandskampen blev det. Oh nej, skulle ju startat kampanjen tidigare.  Wahlströms lyckades ju inget vidare. Knappt så jag tyckte de gjorde det så bra, just denna gång. Nervositet?

Söndagen gick i slowmotion. Städade ur jobbväskan på en massa onödigt man bär med sig. Nytt schema då det vara stora tågtidtabellsbytardagen. Åkte till jobbet vid 14. Kalmar igen.
Flöt på så bra så.  Hemma vid 23.30.  Kollade lite bloggar innan jag slocknade vid 3 tiden. Väcktes som vanligt vid 7.
In o fikade med U.L. En trevlig pratstund fick vi. Inte på det stället vi tänkt oss då de hade vattenskada, men det var väl rätt ok det andra oxå. Kanske inget jag skulle rekommendera för finlir, men en snabbfika.

Jobb igen, Kalmar, känns på något sett lite bekant just nu. Y2, igen. Alla andra verka tuffa runt i Y1 medan jag o eleven får Y2, någon var riktigt avvis när vi kom hem igår o undrade vem jag fjäskat för. När jag sedan berättade om planerna för resten av veckan så trodde jag hon skulle smälla av. Orättvist!? Nej, det tycker jag inte...

Skrämde slag på tågvärden O.J, var ute o frågade på plattform om han tänkte visa klart, då de inte behöver det, de är ju bara biljettgranskare/servicevärdar inte tågvärd i den bemärkelsen säkerhetsmässigt. Jo då det brukade han göra. Oki. In o satte oss, visst ju att O.J klev på. Avgångstid, ingen O.J. Hm... vi måste åka. Han måste ha blivit upptagen med någon biljett eller så. Stängde o åkte. Då kom han farande genom tåget. Vad gör ni? Ni åker ju för tidigt!
Äh... nej det gör vi inte... tågtiderna ändrades igår... Det hade han helt missat.
Tur att han var med tåget. Jag lovar att jag kommer vara den första som kör ifrån annars.

Inga problem denna dag heller, så himla skönt. 2 min tidig med känsligaste tåget. Beröm till eleven från resenären i 1:a kl, o givetvis från mig oxå.

H.C på service missade pendeln o fick åka med till My. Så några kex till ridningen idag blev det inte på hemväg. Däremot fyllde jag tanken. det var en trevlig upplevelse denna gång. Tankade senast 4/12 om jag inte minns fel, o ändå stannade det på 370 kr. Helt underbart, va lite pendelåkning kan göra. Måste nog skärpa till mig lite där o åka ännu mer pendel.
Vi hade ju hunnit igår både H.C o jag om vi inte pratat misstänker jag. Men det känns så där när det är 8 min från man slutar o till pendeln går. Missar man är det en timma till nästa så dags på lkvällen o inte värt det.

Så idag måste jag fixa kex till gym kana i kväll. Lekar till häst!
Ö&B kanske? Hm dags att sätta fart i s f. Linus slutar ju 12.40. Känns som om jag vill vara hemma tills dess idag.
De lyckade ju sparka in en ruta här igår så de var ensamna på eftermiddagen. En gick före in o låste dörren den andre blev kvar o drog foten genom rutan. Hm... julklapparna är definitivt indragna.


Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Detta har även mina barn lyckats med, om det är till någon tröst. Man blir så j-a less!

2008-12-16 @ 12:37:35
Postat av: Lina

Gud vilken tur ni har som får åka Y2, jag har inte satt min fot i en på flera veckor.

2008-12-17 @ 18:46:46
URL: http://linaan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0