Julklappar

Blir inga alls.
Jag orkar inte mer nu.
Jobbar denna helg
20 ikväll till 18 imorgon
15 -23 sön
12-20 mån
tisdag ledig
onsdag jour
torsdag Ånge 10.00 tillbaka 13.00 fre
Ledig helg
4.40 - 14 Måndag + tisdag för att jag är så snäll, bytte bort min överliggning mot att börja tidigt två dagar i rad.

Hade tänkt handla prinskorven till jul på Rökeriet i Norsholm, men orka köra dit för detta, alltså jag hade nog handlat lite annat när jag ändå åkte i o f s.

Har inget köpt till Lillebror än, något passande för 200 kr???
Banen, de bara bråkar så nej de blir utan.
Linus kompis mamma ringde på eftermiddagen o berättade att pojkarna bråkat förra veckan så pass att kompisen kommit hem med blåmärken. PINSAMT! Så oskyldiga är de inte.
Nu gav ju han igen idag då, helt rätt. Synd bara att Linus inget berättat innan hon ringde.

Madde önskade sig Nintendo DS lite, hon tog två spel till detta vid jultidningsförsäljningen.
Nu har hon ändrat sig, lite smått.
Då bästa kompisen har en häst som hon har vuxit ur. Kompisen är större än både mig o Madde.
De vill sälja men ändå ha kvar den.
Så dealen är så här:
Häst + div tillbehör, bla ny sadel(4000kr) för 5000kr
Stallplats inkl foder 500kr /mån.
Dvs en rätt hyvsad deal enligt mig.
Hästen är 23 år gammal o därmed oförsäkrad, skulle något hända så är det slakt som gäller.
Russ/welshblandning, trafiksäker, o lagom lugn, barnvänlig.
Har försökt förklara att man då får ta o skärpa till sig o inte bråka om allt, funkade så där, i 10 min!
Stallet ligger ca 7-8km härifrån. Skulle bli en del skjutsande o farande... kan man cykla så långt?
Ingen jättetrafikerad väg, men de som åker, åker nog rätt fort...tungtrafik?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0